Które marki znalazły się najwyżej w rankingu i jaka jest ich obecna wartość? Na którym miejscu uplasowały się firmy odzieżowe lub kosmetyczne? Ranking BrandZTM, przygotowany przez WPP i Kantar Millward Brown, zdradza te tajemnice.
>>> Przeczytaj również: „Przestańcie wypuszczać te buty, to jest poza moją kontrolą”. Balenciaga najszybciej rozwijającą się marką
W 2018 roku po raz pierwszy marki spoza Stanów Zjednoczonych odnotowały szybszy wzrost niż firmy amerykańskie. Aż 14 chińskich biznesów zakwalifikowało się do rankingu Top 100. Tym samym całkowita wartość Top 10 marek chińskich wzrosła o 47%. Ten wzrost jest dwukrotnie wyższy, niż w przypadku marek amerykańskich (23%).
LVMH, gigant branży mody luksusowej znalazł się w rankingu na 26. miejscu z wynikiem 41,138 mld dolarów. Kilka oczek niżej (miejsce 29.) uplasowała się firma z odzieżą sportową – NIKE. Hermes z kolei otrzymał miejsce 39. z wartością marki 28,063 mld dolarów.
W rankingu nie zabrakło również giganta odzieży fast-fashion, czyli hiszpańskiej ZARY. Znalazła się ona na miejscu 42., chwilę prze L’Oreal (miejsce 44.). Gucci uplasowało się na miejscu 54. z kwotą 22, 442 mld dolarów. Listę zamknął Adidas znajdujący się na setnym miejscu z wynikiem 12,456 mld dolarów.
Poniżej znajdziecie dwadzieścia najcenniejszych marek, natomiast dla poznania pełnej listy kliknijcie TUTAJ.