Moncler, amerykański producent dóbr luksusowych, po raz kolejny znalazł się na czele prestiżowego Dow Jones Sustainability World Index. Ocena 89 na 100 ujawniła zaangażowanie jednej z czołowych marek sektora premium w działania proekologiczne.
Przeczytaj również: Na czym polega fenomen kurtek Moncler?
Dow Jones Sustainability World Index to prestiżowy i pierwszy na świecie globalny benchmark zrównoważonego rozwoju. Wprowadzony na rynek w 1999 roku, DJSWI śledzi notowania akcji wiodących światowych firm pod względem kryteriów ekonomicznych, środowiskowych i społecznych.
Tegoroczne wyniki nie pozostawiają wątpliwości, kto jest liderem zrównoważonego rozwoju wśród największych graczy sektora mody. Grupa Moncler zajęła pierwsze miejsce w sektorze Tekstylia, odzież i towary luksusowe z wynikiem 89 na 100 w globalnej ocenie. To już piąty rok z rzędu, kiedy amerykański producent świętuje zwycięstwo w rankingu.
„Każdego dnia w Moncler i Stone Island pracujemy nad dalszym włączaniem zrównoważonego rozwoju do naszego modelu biznesowego. Obejmuje on zarówno tych, którzy pracują w firmie, jak i tych, którzy współpracują z nami w całym łańcuchu produkcji. To zaangażowanie sprawiło, że piąty rok z rzędu staliśmy się liderem zrównoważonego rozwoju Dow Jones. Chociaż jesteśmy dumni z tego osiągnięcia, mamy świadomość, że wciąż pozostaje wiele do zrobienia” – powiedział Remo Ruffini, prezes i dyrektor generalny Moncler.
Przeczytaj także: Rekordowe przychody Moncler. Czy rynek dóbr luksusowych wraca do normy?
Zrównoważone działania Moncler – na czym polegają?
Strategiczny plan zrównoważonego rozwoju Grupy Moncler na lata 2020–2025 koncentruje się na działaniach klimatycznych, gospodarce o obiegu zamkniętym, sprawiedliwym pozyskiwaniu surowców, zwiększaniu różnorodności i wsparciu społeczności lokalnych. Do godnych uwagi osiągnięć należy wykorzystanie w około 90 proc. energii odnawialnej w swoich zakładach korporacyjnych w 2022 r., utrzymanie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla w tych zakładach od 2021 r., recykling 100 proc. resztek nylonu oraz stopniowe wprowadzanie do kolekcji materiałów o mniejszym wpływie na środowisko. Celem spółki jest osiągniecie w ostatniej kwestii wyniku 50 proc. do 2025 roku.
Ponadto Grupa niemal całkowicie wyeliminowała pierwotne tworzywa sztuczne jednorazowego użytku, udoskonaliła swój program identyfikowalności kluczowych surowców oraz kontynuowała program oceny energetycznej, aby pomóc dostawcom w zmniejszeniu emisji CO2. Jeśli chodzi o różnorodność, od 2022 r. kobiety stanowią 69 proc. ich całkowitej siły roboczej. Z kolei stanowiska kierownicze obsadza aż 51 proc. kobiet. Grupa Moncler wywarła również znaczący wpływ społeczny, chroniąc w ciągu ostatnich sześciu lat ponad 108 000 potrzebujących osób przed zimnem, przy czym szacunkowa liczba do końca 2023 r. wyniesie około 140 000.
Zdjęcie główne: Unsplash
Przeczytaj również: Detale podnoszą cenę. Jak rozpoznać autentyczność luksusowej torebki po suwaku?