Rekordowe przychody Moncler. Czy rynek dóbr luksusowych wraca do normy?

Rekordowe przychody Moncler. Czy rynek dóbr luksusowych wraca do normy?

Grupa Moncler kończy 2022 rok z rekordowym 27 proc. wzrostem przychodów. Czy obserwujemy właśnie odrodzenie w branży dóbr luksusowych?

Ubiegłe lata nie były łaskawe dla rynku towarów luksusowych. Ekonomiczno-społeczne czynniki spowodowane wybuchem pandemii czy wojną w Ukrainie, skutecznie wpłynęły na wyniki największych światowych producentów. Wyniki Grupy Moncler wskazują jednak, że wzrost na rynku zaczyna nabierać coraz większego rozpędu, a wszechobecny kryzys finansowy skutecznie omija branżę dóbr luksusowych.

Przeczytaj również: Rośnie popyt na towary luksusowe. “Rynek już otrząsnął się z szoku wywołanego pandemią”

Imponujące wzrosty finansowe Moncler

Grupa Moncler zamyka 2022 rok z ogromnym sukcesem. Spółka osiągnęła rekordowe przychody, notując ponad 20 proc. wzrostu. Znaczący wpływ na wyniki miało nabycie marki Stone Island w kwietniu 2021 roku. 

Przychody Grupy wzrosły w 2022 roku o 27 proc. Marka Moncler zanotowała przychód wysokości 2,2 miliarda euro, co oznacza 21 proc. wzrost. Z kolei Stone Island osiągnęło 29 proc. wzrost, z przychodami 401 milionów euro. 

2022 był rokiem wielkich emocji i sukcesów, które przerosły nasze oczekiwania. Dziś mogę pochwalić się znakomitymi wynikami, których wartość jest tym większa, jeśli weźmiemy pod uwagę skomplikowany kontekst, w jakim zostały osiągnięte

– podkreślił Remo Ruffini, prezes i dyrektor generalny Moncler S.p.A.

W ostatnim kwartale 2022 największe znaczenie dla przychodów marki miał region EMEA, który zanotował sprzedaż wyższą o 30% proc. rdr. Największą popularność produktów Grupy zanotowało na lokalnych rynkach Włoch, Niemiec i Francji. Wpływ na wyniki miały również jesienne covidowe restrykcje na rynku chińskim.

Ubiegły rok miał szczególne znaczenie dla Spółki z uwagi na 70. urodziny marki Moncler i 40-lecie Stone Island. Czy jubileusz zapowiada zmiany w strategii? Przede wszystkim zaczęliśmy planować jutro, ponieważ wiemy, że przeszłe sukcesy muszą zawsze inspirować nowe ambicje – ujawnił Remo Ruffini. 

Przeczytaj również: Hermès wypłaca wszystkim pracownikom premię w wysokości 4 tys. euro

Zdjęcie główne: Unsplash

Newsletter

FASHION BIZNES