Kitch stworzyło kapsułową kolekcję z wyróżnioną jedną gwiazdką restauracją Carbone w Greenwich Village, amerykański DJ Diplo opublikował na Instagramie zdjęcie w bluzie z sieci supermarketów Publix, a Kanye West napisał na Twitterze, że w tworzeniu najnowszej kolekcji Yeezy inspirował się między innymi… sklepami spożywczymi.
Kiedy redaktorzy “Esquire” komplementują bluzy wyprodukowane przez KFC oznacza to, że moda wkracza w nowy rozdział. Kolekcje powstające w wyniku współprac takich jak wymienione wyżej niejednokrotnie znajdują się na granicy kiczu lub wręcz ją przekraczają, a mimo to pozyskują rzeszę zwolenników. Pomysł podobnych kolaboracji został rozpowszechniony do tego stopnia, że gdy firma optyczna Warby Parker w formie żartu podczas prima aprilis opublikowała informację o współpracy z siecią fast foodów Arby, nikogo to nie zdziwiło.
https://www.instagram.com/p/BcX9jWhApAR/
Kolaboracje firm gastronomicznych i modowych dotyczą również brandów z wyższej półki. Dimes, modny nowojorski lokal, niedawno nawiązał współpracę z marką biżuterii Loquet, aby wspólnie stworzyć kolekcję medalionów opartych na ich menu. Giovanna Battaglia Engelbert opublikowała informację o nadchodzącym projekcie luksusowego projektanta obuwia Briana Atwooda z włoską kawiarnią Pietro Nolita.
Prawdopodobnie najpopularniejszym wykorzystaniem motywu żywności w modzie jest kolekcja Moschino na jesień-zimę 2014 zaprojektowana przez Jeremy’ego Scotta. Pokaz ten wzbudził wśród odbiorców mnóstwo emocji. Podczas gdy jedni uznali inspiracje fast foodem za kicz, inni zauważyli w niej nieznane dotąd oblicze sztuki. Etui na telefon imitujące świeżo usmażoną porcję frytek w charakterystycznym czerwonym opakowaniu stało się w świecie mody prawdziwym hitem.
Restauracje, podobnie jak wiele innych elementów współczesnej kultury, mają obsesję na punkcie filozofii firmy i kreowania wizerunku. To, gdzie jesz, mówi o tym, kim jesteś – mówi Rachel Tashjian, redaktor mody magazynu Garage. Ludzie lubią się chwalić przynależnością do konkretnych grup, a bluza Kith x Carbone jest jednym ze sposobów, aby to zrobić.
Jeśli spojrzymy z tego punktu widzenia, moda ma z jedzeniem więcej wspólnego niż mogłoby się wydawać. Oba te obszary są elementem stylu życia i pośrednio wyrażają elementy naszej osobowości, więc dlaczego by ich nie połączyć?