noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Jak Public Relations wpłynęło na branżę mody w 2015 roku

REKLAMA
noSlotData

Kolejnym przykładem może być kampania #PassThePizza. Akcja jest efektem uniwersyteckiego projektu z zakresu nowych mediów, zrealizowanego przez studentkę z Toronto. Noura Al-Mutairi, aby dowieść siły mediów społecznościowych, postanowiła za ich pośrednictwem zorganizować akcję wsparcia osób bezdomnych. Jej istotą miało być przekazywanie pizzy ubogim i  nieposiadającym stałego miejsca zamieszkania. Wręczaniu posiłku towarzyszyło fotografowanie obdarowanych, a następnie publikacja zdjęcia opatrzonego hashtagiem #passthepizza na portalu społecznościowym. Celem akcji jest propagowanie inicjatywy i zachęcania odbiorców do pomocy innym. Wydarzenie okazało się niezwykle skuteczne, dołączyło do niego wielu internautów z całej Kanady, a także z innych państw, np. z Francji. W efekcie wielu bezdomnych otrzymało ciepły posiłek.

Do łask wracają również kampanie CSR, w dużej mierze ze względu na wymogi narzucone na duże firmy przez Komisję Europejską. Konieczność raportowania działań CSR przez koncerny wzbudza zainteresowanie wśród ich poddostawców oraz partnerów biznesowych. Dzięki takim inicjatywom zyskują nie tylko firmy, ale też społeczności lokalne.

Kreatywność w cenie

Dziś nie wystarczy już tylko jednokierunkowy komunikat reklamowy. Dzisiejszy konsument jest wymagający i niełatwo zdobyć jego uwagę. Dlatego też w cenie są oryginalne pomysły, takie które angażują samego odbiorcę. Dzięki nieoczywistym działaniom marka pojawia się tam, gdzie są jej odbiorcy, buduje swoją rozpoznawalność, ale też zwiększa prawdopodobieństwo medialnego buzzu. Każda akcja odbiegająca od standardu jest ciekawsza od tego, co typowe i powszechne. Jako przykład może posłużyć kampania firmy Roleski (producenta ketchupów) wykonana przez światowej sławy fotografa, Oliviera Toscaniego.

Inspiracją dla kampanii była mityczna kraina Hyberborea, która według starożytnych Greków miała znajdywać się “po drugiej stronie wiatru”, a której mieszkańcy żyli w idealnej harmonii. W myśl tej idei firma Roleski we współpracy z słynnym fotografem stworzyła wyimaginowany świat nazwany Królewską Republiką Roleski, zamieszkiwany przez istoty będące ambasadorami smaków i doznań.

Na potrzeby kampanii zespół kreatywny Toscaniego powołał do życia wyimaginowaną Królewską Republikę Roleski z hymnem („wolność, wyobraźnia, smak”), obywatelami i władcami. Każdy produkt reprezentuje oddzielna, odpowiednio wystylizowana postać. Personifikacje Musztardy czy Majonezu stworzone zostały z iście artystyczną wizją. To co ciekawe to fakt, iż kampania reklamowa i sesja to jedynie fragment działań komunikacyjnych, które znacznie poszerzyły zasięg kampanii poprzez nagłośnienie działaniami PR w prasie, radio i telewizji.

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tagi
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES