Wszystkie produkty marki Garnier globalnie, są oficjalnie ‘cruelty free’ – marka otrzymałacertyfikat przyznany przez Cruelty Free International (w ramach programu Leaping Bunny),wiodącą organizację działającą na rzecz zaniechania testów na zwierzętach oraz wprowadzeniazłotego standardu w dziedzinie biznesu wolnego od okrucieństwa.
Garnier jest jedną z największych, globalnych marek, jaką organizacja Cruelty Free International kiedykolwiek dopuściła do udziału w programie Leaping Bunny. To ogromny krok nie tylko dla Garnier, lecz dla całej branży kosmetycznej.
Michelle Thew, Cruelty Free International CEO: „Garnier jest globalną marką, którą znają wszyscy. Współpraca i pomoc w zniesieniu praktyk testowania kosmetyków na zwierzętach oraz oficjalne potwierdzenie certyfikatu Cruelty Free International w ramach programu Leaping Bunny, to bardzoważny moment. Trwało to wiele miesięcy, ale Garnier bardzo dokładnie sprawdził każdego dostawcęi pochodzenie składników, co daje nam całkowitą pewność wyników.”
Program Leaping Bunny wymaga od marki zbadania, według najwyższych standardów, całego łańcucha dostaw nie tylko w Unii Europejskiej lecz na całym świecie. Dotyczy to wszystkich surowców i poszczególnych składników, pod kątem wykluczenia jakichkolwiek przypadków testowania na zwierzętach. Zatwierdzenia wymagają wszystkie gotowe wyroby danej marki – poszczególne produktynie podlegają indywidualnemu zatwierdzeniu.
W przypadku marki Garnier certyfikacja wymagała uzyskania deklaracji od ponad 500 dostawców, którzy pozyskują ponad 3000 różnych składników z całego świata. Przez wiele miesięcy Garnier i Cruelty Free International wspólnie pracowali nad zebraniem tych dowodów i zagwarantowaniem,aby każdy produkt z globalnego portfolio Garnier mógł zostać oficjalnie opatrzony logotypem
programu Leaping Bunny organizacji Cruelty Free International – powszechnie uznany znak,świadczący o tym, że produkt został wytworzony w sposób wolny od okrucieństwa. Ten rygorystycznyproces zapewnia, że konsumenci mogą kupować produkty Garnier z pewnością, że spełniają one surowe kryteria programu Leaping Bunny.
„Garnier jest zaangażowany w wyeliminowanie testów na zwierzętach od 1989 roku. Oficjalna akredytacja organizacji Cruelty Free International w ramach programu Leaping Bunny jest prawdziwym kamieniem milowym i stanowi ważny element naszej strategii Garnier Green Beauty. Dziś Garnier robi kolejny proekologiczny krok w kierunku stania się w pełni zaangażowaną, prawdziwie zrównoważoną, przejrzystą marką, która dostarcza nam wszystkim piękno w zgodzie z naturą.” – mówiAdrien Koskas, globalny prezes marki Garnier.
Badania Garnier zostały zakończone pod koniec przełomowego roku dla marki. W 2020 r. Garnierogłosił inicjatywę Garnier Green Beauty, której celem jest w pełni kompleksowe podejście do zrównoważonej działalności, wymagającej przekształcenia wszystkich ogniw łańcucha wartości Garnier i radykalnego zmniejszenia wpływu marki na środowisko naturalne. Więcej informacji oprogramie Green Beauty można znaleźć na www.garnier.pl/green-beauty.
Uruchomieniu strategii Garnier Green Beauty towarzyszy seria ważnych proekologicznych innowacji. Każdy nowy produkt realizuje zobowiązania marki podjęte w ramach Green Beauty i jest teraz oficjalnie zatwierdzony przez organizację Cruelty Free International w ramach programu Leaping Bunny.
• Np. Garnier BIO posiada certyfikat ekologiczny, COSMOS ORGANIC, który przyznaje Ecocert Greenlife według standardów COSMOS. Wszystkie formuły są wegańskie i mają powyżej 96% składników pochodzenia naturalnego.