Mango osiągnęło w 2023 roku rekordową sprzedaż w wysokości 3,39 miliarda dolarów, co najlepszy w historii wynik hiszpańskiego sprzedawcy. Detalista zapowiada dalszą ekspansję, zobowiązują się do otwarcia około 500 nowych sklepów na całym świecie do 2026 roku, z czego 30 w samych Stanach Zjednoczonych.
Mango, hiszpańska firma odzieżowa, odnotowała w 2023 roku rekordowe wyniki. Jej największym rynkiem pozostaje rodzima Hiszpania, generując 23 proc. przychodów. Sprzedaż międzynarodowa stanowi imponujące 77 proc. obrotów
Działalność międzynarodowa odpowiadała za 77 proc. obrotów Mango w ubiegłym roku, a wśród kluczowych rynków poza Hiszpanią znalazły się Francja, Niemcy, Turcja i Stany Zjednoczone. Działalność firmy w USA po raz pierwszy znalazła się w pierwszej piątce największych rynków Mango pod względem sprzedaży. Hiszpański detalista dąży do tego, aby do 2026 roku Stany Zjednoczone stały się trzecim co do wielkości rynkiem.
Wzrost sprzedaży online
Mango posiada 2700 sklepów stacjonarnych na 11 rynkach, które w 2023 roku odpowiadały za 67 proc. przychodów. Sprzedaż internetowa rosła w imponującym tempie i stanowiła 33 proc. obrotów. Oba kanały sprzedaży pobiły rekordy w 2023 roku. Sprzedaż fizyczna przekroczyła 2 miliardy euro, a sprzedaż internetowa po raz pierwszy w historii firmy osiągnęła 1 miliard euro.
Przeczytaj również: Grupa Prada triumfuje. Sprzedaż Miu Miu wystrzeliła w górę o 82 proc.
40. rocznica i nowy plan strategiczny
W 2024 roku firma Mango obchodzi 40-lecie istnienia. Z tej okazji firma ogłosiła nowy plan strategiczny o nazwie 4E: „Elevate, Expand, Earn and Empower”. Plan ten ma na celu umocnienie pozycji Mango wśród liderów branży modowej.
W ramach planu ekspansji Mango planuje otworzyć 500 nowych sklepów do 2026 roku. Sklepy te zostaną otwarte na kluczowych rynkach, takich jak USA, Kanada, Francja, Włochy, Niemcy, Wielka Brytania, Polska, Indie oraz na krajowym rynku hiszpańskim. Firma planuje również działania na rzecz zrównoważonego rozwoju oraz budowanie „poczucia przynależności” wśród 15 500 pracowników firmy. Ambitnym celem Mango jest przekroczenie 4 miliardów euro przychodów do 2026 roku.
„Jestem przekonany, że nowy plan 4E pomoże nam wzmocnić nasze relacje z klientami, skonsolidować nasz model biznesowy i tworzyć wartość w trwały sposób, wzmacniając nas jako firmę referencyjną w branży” – powiedział dyrektor generalny Mango, Toni Ruiz. “Praca wykonana w ostatnich latach przynosi owoce: wyrastamy ponad rynek, jesteśmy rentowni i jesteśmy zdrowi finansowo” – podkreślił.
Zdjęcie główne: mat. prasowe / fot. Lauren Hubbard
Przeczytaj również: Prada zainwestuje miliard euro w odświeżenie strategii sprzedaży detalicznej