Maffashion zaprojektowała kolekcję dla AliExpress

Sukces AliExpress na polskim rynki nikogo nie dziwi. Platforma, która do tej pory poruszała się w segmencie “dużo i tanio” teraz robi krok w kierunku fashionistek. Maffashion zaprojektowała mini kolekcję dla chińskiego giganta.

https://www.instagram.com/p/B1owtGLCT2d/

Influencerzy projektantami

Fakt, że influencerzy prześcigają się wzajemnie w zakładaniu marek modowych już nikogo nie dziwi. Obserwatorzy chętnie kupują tzw. merch swoich ulubionych twórców. Bluzy i t-shirty z nickiem infuencera są szczególnie uwielbiane przez fanów Youtube’a. Autorskie marki odzieżowe to z kolei działka instagramowych influencerek. W Polsce największą popularność zdobyły marki Jessici Mercedes i Kasi Tusk.

Zobacz również: Wyjątkowe marki założone przez europejskie influencerki

Popularny jest również zabieg wypuszczania przez firmy modowe linii zaprojektowanych przez znane twarze. Swoją kolekcję ma na koncie np. Julia Wieniawa, która od dłuższego czasu współpracuje z NA-KD. Nie próżnuje również Maffashion, która tworzyła już m.in. t-shirty dla Gatta. Teraz blogerka podjęła kolejną, zaskakującą kolaborację. Influencerka zaprojektowała linię ubrań dla… AliExpress!

Made in China na Instagramie

Jednym AliExpress kojarzy się z szaleństwem zakupów, a drugim – kopalnią tanich gadżetów Made In China. Faktem jest, że można tam kupić dosłownie wszystko – od elektroniki, przez podróbki znanych marek aż po ubrania. Gorszej lub lepszej jakości. Chińska platforma co roku organizuje „Tydzień znanych marek”. Promocja skupia się na sprzedaży ubrań od projektantów z różnych krajów. W Polsce ambasadorką akcji została Maffashion.

Co ciekawe, chińskie marki już od dawna stosują strategię influencer marketingu. Najczęściej celem są jednak blogerzy, youtuberzy i instagramerzy o mniejszych zasięgach. Nie przebierają oni w ofertach PR-owych i chętnie robią reklamę bez wynagrodzenia w formie pieniędzy. Często wystarcza paczka z darmowymi produktami. Po takie rozwiązanie sięgają m.in. Shein i Zaful.

https://www.instagram.com/p/B1egolZHg4r/

Maff x Ali

AliExpress poszło jednak o krok wyżej i podjęło współpracę z Maffashion, która zaprojektowała dla platformy minikolekcję ubrań. Blogerka pochwaliła się kolaboracją na Instagramie ogłaszając przy okazji, że linia zostanie zaprezentowana 3 września na tegorocznym Flesz Fashion Night. AliExpress jest oficjalnym partnerem wydarzenia.

instagram.com/maffashion_official

Maffashion nie zdradziła zbyt dużo szczegółów na temat kolekcji. Wiadomo jednak, że głównym motywem będzie pomarańcz, który jest kolorem charakterystycznym dla AliExpress. Dodatkowo, ubrania zostaną “ozdobione”… sporym logo chińskiej platformy. Ten zabieg dla jednych może być gratką, a dla drugich absolutną pomyłką. Czy ubrania ze znakiem towarowym chińskiej internetowej hurtowni to już nowe oblicze logomanii?

Zobacz również >>>

Newsletter

FASHION BIZNES