noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Witryna luksusowego butiku Gucci przy ulicy handlowej

Luksusowy dom mody w kryzysie. Nadchodzące wyniki finansowe mogą poważnie zaskoczyć

REKLAMA
noSlotData

Gucci, jeden z najbardziej rozpoznawalnych domów mody na świecie, odnotowuje gwałtowny spadek sprzedaży, co negatywnie wpływa na wyniki całej grupy Kering. Oczekuje się, że sprzedaż spółki w pierwszym kwartale może spaść nawet o 10 proc. rok do roku.

Niespodziewane ogłoszenie Keringa nastąpiło na miesiąc przed publikacją pełnego raportu o wynikach za pierwszy kwartał. Według firmy spadek ten jest spowodowany przede wszystkim gwałtownym załamaniem sprzedaży Gucci w regionie Azji i Pacyfiku. Spółka ostrzegła, że przychody włoskiej marki mogą spaść nawet o 20 procent rok do roku.

Pomimo wysiłków na rzecz zmiany marki, Gucci boryka się ze słabym popytem, co negatywnie wpływa na wyniki całej grupy. W czwartym kwartale 2023 roku sprzedaż Keringa spadła o 4 procent, a w całym roku 2023 roku przychody spadły o 2 procent do 19,6 miliarda euro.

Przeczytaj również: Sprzedaż luksusowych zegarków na aukcjach spadła o 13 proc.

Nowa nadzieja w kolekcji Sabato De Sarno?

Pierwsza kolekcja nowego dyrektora kreatywnego Gucci, Sabato De Sarno, spotkała się – w opinii konglomeratu – z “bardzo przychylnym przyjęciem”, ale jej wpływ na sprzedaż jest jeszcze zbyt wczesny, aby go ocenić. Kering liczy, że pomoże ona odwrócić negatywny trend i przywrócić wzrost sprzedaży

Analitycy są sceptyczni co do możliwości szybkiego odwrócenia spadku sprzedaży Gucci. Oczekuje się, że pełny raport o wynikach Keringa za pierwszy kwartał, który zostanie opublikowany 13 kwietnia, dostarczy więcej informacji o skali wyzwań, przed którymi stoi firma.

Więcej o aktualnej twórczości Gucci przeczytasz na lamode.info

Reakcja kursu na pesymistyczne prognozy

W środę obserwowaliśmy gwałtowną deprecjację akcji spółki Kering. Doszło do niej po tym, jak koncern opublikował komunikat o możliwym 20-proc. spadku sprzedaży produktów marki Gucci. Kilka minut po otwarciu rynku notowane na giełdzie w Paryżu walory Keringa taniały o ponad 13 proc. do 365,05 euro. W następnych godzinach nie obserwowaliśmy już znacznych wahań kursu. Przed godziną 18:00 znajdował się on na poziomie 375,20 euro. 11,91 proc. poniżej otwarcia.

Mocno taniejące dziś akcje francuskiej spółki pociągnęły za sobą wycenę akcji konkurencyjnych firm sektora dóbr luksusowych, takich jak LVMH (-1,63 proc.) i Christian Dior (-2,16 proc.).

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Tagi

gucci

REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES