noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

L‘Oréal nabył udziały znanej szwajcarskiej grupy. „To posunięcie pozwoli nam rozpocząć eksplorację szybko rozwijającego się rynku usług estetycznych”

REKLAMA
noSlotData

L‘Oréal, francuski koncern kosmetyczny z siedzibą w Clichy we Francji, nabył mniejszościowy pakiet udziałów szwajcarskiej Galderma Group. Ruch ten otworzyć ma przed znanym na całym świecie producentem kosmetyków rynek produktów związanych z dermatologią oraz preparatami do iniekcji estetycznej. Przyjrzeliśmy się szczegółom tej transakcji.

O Galderma Group. W czym się specjalizuje?

Galderma to założona w 1981 roku spółka joint venture. W jej składzie założycielskim znalazły się L’Oréal i Nestlé. Dlaczego więc obecnie informujemy o nabyciu 10 proc. jej udziałów przez francuski koncern? Od 2019 roku jest ona bowiem własnością konsorcjum prywatnych inwestorów.

Bieżąca działalność Galderma Group opiera się na rozwoju produktów przeznaczanych do leczniczej dermatologii, pielęgnacji skóry, a także iniekcji estetycznej. W swojej ofercie posiada ona, polecane przez wielu rynkowych ekspertów, wypełniacze na bazie kwasu hialuronowego, neuromodulatorów i biostymulatorów. Swoim klientom proponuje również leki dermatologiczne oraz dermokosmetyki. Galderma Group w swoim portfelu posiada również markę Cetaphil. Część oferowanych przez nią produktów jest bezpośrednią konkurencją dla należącej do L‘Oréala CeraVe.

Przeczytaj również: Branża kosmetyczna w Polsce dogania liderów Europy w szybszym tempie, niż oni się rozwijają [raport]

L‘Oréal nabył udziały w Galderma Group. Szczegóły transakcji

Według oficjalnego komunikatu wystosowanego przez wszystkie strony transakcji, francuski L‘Oréal nabył 10 proc. udziałów szwajcarskiej Galderma Group. Kwota operacji nie została ujawniona. Wiadomo natomiast, że jej finalizacja zostanie zrealizowana w najbliższych dniach z dostępnych środków pieniężnych i linii kredytowych L’Oréala. Wspomnianą część udziałów popularny w Polsce producent kosmetyków wykupuje od Sunshine SwissCo AG (konsorcjum kierowane przez EQT), Abu Dhabi Investment Authority (ADIA) i Auba Investment Pte. Ltd. To posunięcie pozwoli nam rozpocząć eksplorację szybko rozwijającego się rynku usług estetycznych – stwierdził Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny L‘Oréal.

W specjalnym oświadczeniu Galderma Group poinformowała również o podpisaniu memorandum o porozumieniu z L‘Oréalem w kwestii podjęcia wspólnych działań badawczo-rozwojowych. Obydwa podmioty połączyć ma partnerstwo naukowe skoncentrowane na uzupełniających się projektach. Wykorzystamy specjalistyczną wiedzę obu firm. Galderma w zakresie szerokiej gamy rozwiązań dermatologicznych oraz naszą w zakresie biologii skóry, narzędzi diagnostycznych i metod oceny. Jestem głęboko przekonany, że to partnerstwo otworzy przed nami nowe możliwości skomentował CEO L‘Oréala.

Wartość rynku kosmetycznego do 2030 roky urośnie do 400 mld euro -mówi CEO L'Oréal
Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny L‘Oréal

Wyniki finansowe spółki L‘Oréal. Dane za II kwartał 2024

W ostatnich dniach spółka L‘Oréal poinformowała o wynikach wypracowanych przez nią w II kwartale 2024 roku. Okazuje się, że jej sprzedaż w okresie od początku kwietnia do końca czerwca wyniosła 10,88 mld euro. W ujęciu rocznym oznacza to wzrost na poziomie 5,3 proc. Analitycy obserwujący rynek spodziewali się jednak wyższego wyniku, a konkretnie wzrostu rok do roku o 5,9 proc. Ten okazał się niemożliwy głównie przez sytuację gospodarczą panującą w Chinach. Tamtejsi konsumenci coraz dotkliwiej odczuwają spowolnienie, co w znacznym stopniu przekłada się na ich decyzje zakupowe. Obawy związane z utrzymaniem etatu oraz załamanie w sektorze nieruchomości powstrzymują ich przed wzmożonymi wydatkami.

Przeczytaj również: Modne paznokcie na jesień 2024: „Clear french nails” czyli odmiana klasycznego frencha w stylu Y2K

Sytuację w branży skomentował Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny spółki L‘Oréal. Stwierdził on, że w skali globalnej sektor kosmetyczny rośnie, aczkolwiek wolniej niż się tego spodziewano. Bieżące roczne tempo utrzymuje się na poziomie 4,5 poc. – 5 proc.

Loreal Proffesional trafi na półki w Sephora
mat. prasowy

Zdjęcie główne: Pexels

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES