Mówi się, że tematem 2023 roku będzie ChatGPT i AI. Nic w tym dziwnego. Technologia rośnie w zatrważającym tempie i co kilka tygodni pojawia się news dotyczący jej usprawnień. Tym razem to Levi’s – denimowy potentat na rynku mody twierdzi, że jeszcze w tym roku skorzysta z modeli wygenerowanych przez sztuczną inteligencję.
AI podbija świat mody
Jakiś czas temu miała premierę najnowsza okładka polskiego Glamour z wykreowaną interaktywną influencerką Wero. Świat ledwo się obejrzał, a Google zatrudnił ChataGPT, którego wycenia na ok. 200 tys. $ rocznie. Premierę miały też kolekcje wygenerowane przez AI, okładka Vogue Singapore z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i przerobione zdjęcia z wykorzystaniem wizerunku Donalda Trumpa.
Teraz swoją uwagę zwrócił na siebie Levi’s. Na spotkaniu w ramach “BoF Professional Summit on Technology” w środę, Amy Gershkoff Bolles, globalna szefowa Levi’s ds. modeli, przyznała, że marka chce zatrudniać modeli wygenerowanych przez AI. Partnerem Levi’sa w projekcie jest LaLaLand.ai, studio cyfrowe, które tworzy niestandardowych modeli generowanych przez sztuczną inteligencję.
Ich pomysł na wykorzystanie sylwetek stworzonych przez AI ma sprawić, że marka będzie pokazywać swoje ubrania na większej ilości rozmiarów, typów ciała, wieku i kolorów skóry. Posunięcie to może jednak rodzić pytania, dlaczego Levi’s nie zatrudnia większej liczby ludzkich modelek o zróżnicowanych cechach, zwłaszcza biorąc pod uwagę historyczne trudności, jakie te modele miały ze znalezieniem możliwości w branży modowej. Gershkoff Bolles nie pozostawił tego pytania bez odpowiedzi:
Byłoby niemożliwe, gdybyśmy mieli modele, które obejmowałyby każdą kombinację rasy, pochodzenia etnicznego, wieku, rozmiaru ciała, typu ciała.
W swoim oświadczeniu Levi’s podkreślił, że nadal będzie zatrudniać różne modelki. Celem modeli AI jest uzupełnienie, a nie zastąpienie modeli ludzkich w celu stworzenia tego, co zostało opisane jako „bardziej osobiste i integracyjne doświadczenie zakupowe”. Partnerstwo z LaLaLand.ai dopiero nabiera rozpędu. Levi’s opracowuje szczegóły, w jaki sposób wykorzysta modele. Bolles powiedział, że są w trakcie testowania technologii i oceny, co jest możliwe z technicznego punktu widzenia, a także co jest najlepsze dla doświadczenia klienta.
To nie pierwsze działania Levi’sa z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. W ostatnich latach mocno oparł się na AI, wykorzystując ją do ustalania cen i merchandisingu w sklepach.
Przeczytaj też: Nowa kolekcja H&M Innovation Stories zachwyca zdobieniami pochodzącymi w 100% z recyklingu
Zdjęcie główne: Unsplash