Po latach przerwy kultowy pokaz mody Victoria’s Secret powraca w odświeżonej formule. Zapowiadane na rok 2024 wydarzenie będzie odzwierciedlać “nową erę” marki, kładąc nacisk na różnorodność i inkluzywność, jednocześnie zachowując elementy, które pokochali fani, takie jak przepych, muzyka i oczywiście słynne skrzydła.
Pierwszy pokaz Victoria’s Secret odbył się w 1985 roku i z biegiem lat stał się gigantycznym wydarzeniem telewizyjnym, które wykreowało gwiazdy z modelek takich jak Adriana Lima, Alessandra Ambrosio czy Gisele Bündchen. Pokaz był w dużej mierze dziełem Eda Razka, byłego dyrektora marketingu L Brands, firmy macierzystej Victoria’s Secret. Razek nadzorował większość aspeków wydarzenia i wraz z partnerką kreatywną Moniką Mitro wybierał modelki, które otrzymywały upragnione skrzydła aniołów.
Upadek Victoria’s Secret
Jednakże Razek odegrał również kluczową rolę w upadku marki. Szczytem był wywiad dla Vogue’a, w którym wygłosił obraźliwe komentarze na temat modelek trans i plus size. Wkrótce po publikacji tego wywiadu, w 2018 roku, odbył się ostatni pokaz mody Victoria’s Secret w jego znanej formie. (Razek opuścił firmę jesienią 2019 roku).
W tym samym czasie marka stanęła w obliczu szeregu problemów finansowych i wizerunkowych, m.in. z powodu powiązań wieloletniego dyrektora generalnego Lesliego Wexnera z Jeffreyem Epsteinem. Te wydarzenia doprowadziły do szeregu zmian: Wexner ustąpił ze stanowiska, Victoria’s Secret oddzieliła się od L Brands i stała się niezależną spółką publiczną, a cały zarząd został wymieniony. Nowym dyrektorem generalnym firmy został Martin Waters.
W 2018 roku, wkrótce po wywiadzie Razka, odbył się ostatni pokaz mody Victoria’s Secret w jego tradycyjnej formie.Marka zmagała się z problemami finansowymi i wizerunkowymi, a w 2019 roku Razek odszedł z firmy. Wkrótce potem Victoria’s Secret oddzieliła się od L Brands i stała się niezależną spółką publiczną. Nowe kierownictwo, z Martinem Watersem na czele jako dyrektorem generalnym, zainicjowało szereg zmian, których zwieńczeniem jest powrót pokazu mody w nowej odsłonie.
Przeczytaj również: Wielki powrót supermodelek w kampanii Victoria’s Secret
Nowe oblicze kultowej marki?
Nowa odsłona pokazu Victoria’s Secret odbędzie się w innym formacie niż ostatnie edycje. Szczegóły dotyczące wydarzenia, w tym data, lokalizacja i uczestnicy, nie zostały jeszcze ujawnione. Biorąc jednak pod uwagę obietnicę “odzwierciedlenia dzisiejszego charakteru marki”, można spodziewać się, że będzie ono bardziej inkluzywne i różnorodne niż jego poprzednicy.
Zdjęcie główne: kampania VS
Przeczytaj również: Kontrowersyjny sprzedawca ultra szybkiej mody pojawi się stacjonarnie w Polsce