noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Badanie zrealizowane dla BIG InfoMonitor ujawniło bieżące trendy konsumenckie. Zgodnie z jego wynikami, niemal 9 na 10 ankietowanych sięga po nowy produkt, dopiero gdy stary się zużyje. Blisko połowa (45 proc.) respondentów deklaruje posiadanie przedmiotów, których w ogóle nie używa.

Czy tak naprawdę jesteśmy eko? 45 proc. respondentów deklaruje posiadanie przedmiotów, których nie używa

REKLAMA
noSlotData

Badanie zrealizowane dla BIG InfoMonitor ujawniło bieżące trendy konsumenckie. Zgodnie z jego wynikami, niemal 9 na 10 ankietowanych sięga po nowy produkt, dopiero gdy stary się zużyje. Blisko połowa (45 proc.) respondentów deklaruje posiadanie przedmiotów, których w ogóle nie używa.

Przeczytaj również: Dynamiczny rozwój Lancerto. Marka otwiera nowy magazyn

Prezes BIG InfoMonitor Sławomir Grzelczak wskazuje, że część osób w razie potrzeby próbuje spieniężyć nadmiar zgromadzonych przedmiotów. – Rosnąca świadomość negatywnego wpływu na środowisko, jaki niesie ze sobą konsumpcjonizm sprawia, że zwiększa się skłonność do nabywania rzeczy z drugiej ręki. Według zrealizowanego dla nas badania nie ma z tym problemu nawet połowa rodaków. Zapewne wielu z nich z myślą, by ograniczyć kupowanie, skorzysta z usług współdzielenia, jeśli będą mieli taką możliwość – tłumaczy Grzelczak.

Wyniki badania „Polacy a ekonomia współdzielenia”

Z badania, zrealizowanego dla BIG InfoMonitor we współpracy z firmą Gleevery, wynika, że Polacy nie mają problemu z kupowaniem niektórych rzeczy z drugiej ręki. Gdy tylko jest to możliwe, taki wybór podejmuje 51 proc. ankietowanych. Według badania 18 proc. Polaków deklaruje znajomość modelu ekonomii współdzielenia. Rozpoznawalność tego pojęcia rośnie wraz z poziomem wykształcenia i wielkością miejsca zamieszkania. Jest też znacznie wyższa wśród osób poniżej 25. roku życia niż osób 55+. 73 proc. ankietowanych dostrzega korzyści takiego rozwiązania.

Z szerokiego katalogu produktów możliwych do wynajęcia, jedynie sprzęt medyczny większość z nas wolałaby wypożyczyć (54 proc.), zamiast kupować (25 proc.) – podano w badaniu. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się sprzęt sportowy. 8 proc. deklaruje, że wynajmuje mieszkania. 7 proc. rowery lub hulajnogi miejskie, a 5 proc. samochody. – Mimo że jak wynika z badań Polacy w większości na razie nie wyobrażają sobie rezygnacji z posiadania, to wśród najmłodszych respondentów idea współdzielenia powoli zyskuje zwolenników. Sprawę z pewnością ułatwi możliwość wynajęcia produktów online – wskazano.

Przeczytaj również: Znamy pierwszą gwiazdę Open’er Festival 2024

27 proc. badanych ma nieuregulowane zobowiązania

Tymczasem jak wynika z badań, więcej niż co czwarty (27 proc.) z respondentów posiada nieuregulowane zobowiązania – przekazał Sławomir Grzelczak. Jak dodał, z danych zgromadzonych w bazach BIG InfoMonitor i BIK wynika, że niesolidnym dłużnikiem, który nie daje rady opłacać na czas bieżących zobowiązań i z tego tytułu został zgłoszony do rejestru dłużników lub też ma w bazie BIK informację o opóźnianiu spłaty kredytu, jest co 11. pełnoletnia osoba.

W sumie 2,7 mln Polaków. Nic dziwnego więc, że wypożyczalnie są ostrożne i m.in. starają się sprawdzać potencjalnych klientów. Chcą uniknąć tych nierzetelnych – wyjaśnia prezes BIG InfoMonitor. Badanie „Polacy a ekonomia współdzielenia” – wykonane przez Quality Watch metodą CAWI na próbie 1065 osób, 15 – 18 września br. – zrealizowane zostało dla BIG InfoMonitor we współpracy z firmą Gleevery.

Przeczytaj również: Nowa kolekcja toreb Joanny Danilo

Autor: PAP, zdjęcie główne: Unsplash

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES