Ten rok dla Inez i Katarzyny – sióstr tworzących markę VICHER – był niezwykle twórczy i pracowity. Z początkiem roku zachwyciły kolekcją Wild at Heart, potem zaskoczyły kolekcją kapsułową KOKORO tworzoną podczas kwarantanny, której inspiracje płynęły z umysłu i serca, były pochwałą codzienności. Trzecia kolekcja – CUTOUTS – jest potwierdzeniem, że projektantki Inez i Katarzyna są w doskonałej formie, z sezonu na sezon rozwijają swój talent, wciąż pamiętają jak ważna w pracy projektanta jest wypowiedź artystyczna.
Silne, wolne i pełne radości – tak projektantki – Inez i Katarzyna – widzą kobiety w swojejnajnowszej kolekcji CUTOUTS na sezon AW 20/21. Tytułowe „wycinanki” to nie tylko formy i tkaniny, ale zapis przeżytych historii, „wycinanek z życia”, poskładanych w kolaż zdarzeń, emocji wspomnień. Z tych wycinanek projektantki budują poczucie piękna, radości ispokoju, które teraz tak bardzo są nam potrzebne. Nie bez przyczyny przywołują te emocje, bo kolekcja zarówno w formie, ekspresyjnej palecie barw, jak i autorskich ilustracjach sięgado malarstwa Henriego Matisse’a.
VICHER przyzwyczaił swoje fanki nie tylko do mocnych kolorów, ale także do zdecydowanych, geometrycznych cięć. Dynamika barw kolekcji daje poczucie wolności, a mocne linie i wyrazistość form zaznaczają się w projektach niczym kontur w obrazie. VICHER kocha kolor i umiejętnie nim balansuje – od obecnego w kolekcji kobaltu do biskupich odcieniróżu dla których tłem są śmietankowe sukienki, zestawy czy futrzana kamizela. W paleciebarw obecne są również bakłażanowe brązy – zarówno w wariacji z printem, jak i skórzanychspodniach czy kombinezonie. Połączenie czerni i bieli wpisane od zawsze w kolekcje VICHER tym razem występuje w delikatnym, zebrowym nadruku, który zdobi sukienki, spódnice i dzianinowe dresy.
Projektantki pracując z tkaniną wprowadzają do kolekcji rzeźbiarskie formy rękawów, cięte, ostre kołnierze, długie, charakterystyczne mankiety, wycinane w tkaninie detale i zdobienia. Wyrazistość form VICHER uzyskuje poprzez koncentrację na detalu i wykończeniu. Ręcznie naszywane zdobienia stanowią wariację na temat printu w zebrę obecnego wcasulowych zestawach czy w sukienkach „wareable art” (sztuka do noszenia) – otrzymują one ten sam rodzaj dbałości i uwagi projektantek.
Wpisany w DNA duetu VICHER rys lat ‘70 jest widoczny w denimowej części kolekcji – napierwszy plan wychodzą charakterystyczne przeszycia, wysoka talia i szerokie nogawki. VICHER przyzwyczaił swoje fanki nie tylko do romantycznych propozycji, ale także dohippisowskiego twistu, obecnego niemal w każdej kolekcji.
Od kilku sezonów z duetem VICHER współpracuje Łukasz Pukowiec, który stanął za obiektywem aparatu i Ewelina Gralak, która zadbała o stylizacje.