noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
River Island zamyka sklepy. Kobieta ubrana w stylową, dopasowaną sukienkę w kolorze khaki z rozkloszowaną, warstwową spódniczką ozdobioną dużymi, okrągłymi aplikacjami z metalowymi elementami. Na ręce nosi kilka kolorowych bransoletek i smartwatch.

Kiedyś podbijali polski rynek. Teraz masowo likwidują sklepy w prestiżowych lokalizacjach

REKLAMA
noSlotData

River Island zamknie 33 ze swoich 230 sklepów w Wielkiej Brytanii, a kolejne 71 placówek jest zagrożonych, jeśli nie uda się wynegocjować obniżek czynszów z właścicielami galerii handlowych. Decyzja może pozbawić pracy nawet 1 000 z 5 500 zatrudnionych osób i jest częścią szerszej restrukturyzacji firmy, o której wierzyciele będą głosować w sierpniu 2025 r. 

River Island zamyka 33 sklepy

Plan przewiduje natychmiastowe wygaszenie 33 najdroższych lokalizacji, głównie w dużych centrach handlowych. Proces nadzoruje PwC, a formalna umowa z wierzycielami (CVA) trafi pod głosowanie w sierpniu 2025 r.  Jeśli właściciele nieruchomości nie zgodzą się na obniżkę czynszów, zamkniętych może zostać dodatkowych 71 sklepów. 

Zwolnienia i cięcie kosztów

Spółka wskazuje gwałtowne przeniesienie sprzedaży do kanału online oraz rosnące koszty energii i płac jako główne przyczyny trudności finansowych. W roku obrachunkowym 2023 River Island odnotowała stratę 33,2 mln GBP przy obrotach 578,1 mln GBP, podczas gdy rok wcześniej zysk wyniósł zaledwie 2 mln GBP.  Jeszcze w styczniu sieć zredukowała część etatów w centrali. Dalsze koszty restrukturyzacji mają zostać pokryte nowym finansowaniem właścicieli, jeśli CVA zostanie zaakceptowana.

Akceptacja planu przez wierzycieli da sieci większą elastyczność w negocjacjach najmu i umożliwi powrót do rentowności modelu omnichannel. Eksperci podkreślają, że ruch firmy wpisuje się w falę restrukturyzacji na brytyjskim rynku detalicznym, gdzie ostatnio zmiany ogłaszały także Poundland i Mulberry. 

River Island – krótka historia brytyjskiej marki modowej

River Island to rodzinna, londyńska marka odzieżowa powstała w 1948 r. z inicjatywy Bernarda Lewisa. Początkowo funkcjonowała jako Chelsea Girl, a obecną nazwę przyjęła w 1988 r. Kolekcje projektowane są w całości we własnym studiu w West London, a oferta ubrań, obuwia i akcesoriów kierowana jest głównie do klientów w wieku 18–35 lat. Dziś firma działa w ponad 20 krajach, łącząc sprzedaż stacjonarną z prężnie rosnącym kanałem online. W Polsce River Island prowadziło swoje sklepy do 2015 roku. 

Przeczytaj również: Ważna deklaracja Zary w sprawie obecności w Rosji

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES