Czy popularna sieć zamierza podnieść swój status? Wszystko na to wskazuje. H&M właśnie uruchomiło swój pierwszy shop-in-shop we Francji – i to od razu w jednym z najbardziej prestiżowych miejsc zakupowych na świecie: Galeries Lafayette w Paryżu. Na 63 m², w otoczeniu drewna i kamienia, marka prezentuje linię H&M Adorables – dziecięcą kolekcję premium z kaszmirem, jedwabiem i certyfikatami zrównoważonej produkcji.
W artykule znajdziesz odpowiedzi na pytania:
- Czym jest H&M Adorables i co wyróżnia tę linię?
- Dlaczego H&M wybrało właśnie Galeries Lafayette?
- Jak wygląda paryski shop-in-shop i co oferuje?
- Czy to sygnał, że marka na dobre skręca w stronę segmentu premium?
- Co planuje H&M na innych rynkach?
- Jak kolekcja łączy jakość, estetykę i zrównoważony rozwój?
Shop-in-shop H&M debiutuje we Francji
Jak donosi portal RetailDetail.eu, H&M wystartowało 12 czerwca z pierwszym shop-in-shop, zlokalizowanym w Galeries Lafayette. To luksusowy dom towarowy w Paryżu, znajdujący się przy bulwarze Haussmann. Szwedzki gigant chce w ten sposób dotrzeć ze swoją linią premium dla dzieci do nowej publiczności.
Sam model shop-in-shop polega na stworzeniu „sklepu w sklepie”, czyli wydzieleniu przestrzeni albo w galerii, albo w większym sklepie. Punkt działa jak normalny salon, oferując własne produkty. W tym przypadku jest to kolekcja H&M Adorables, czyli – jak opisuje ją marka na swojej stronie internetowej – „unikalna linia, która wprowadza świeże podejście do odzieży dziecięcej”. To nie tylko krok w stronę segmentu premium, ale także sposób na oferowanie bardziej zrównoważonej, dobrej jakościowo mody przez H&M.
„Trudno sobie wyobrazić lepsze miejsce dla naszej najbardziej ekskluzywnej linii odzieży dziecięcej niż Galeries Lafayette Paris Haussmann, jedno z najbardziej kultowych miejsc mody na świecie. Jesteśmy podekscytowani tym partnerstwem i nie możemy się doczekać, aby przedstawić H&M Adorables zupełnie nowej grupie klientów”
– mówi Isabella Innergård, dyrektor zarządzająca H&M Kids.
W ofercie Galeries Lafayette pojawi się „starannie dobrany miks sezonowych produktów dla dzieci i niemowląt”. W przypadku najnowszej kolekcji na lato są to projekty w klimatach retro resort.
Sekcja na piątym piętrze
Do tej pory kolekcja premium H&M Adorables była dostępna w wybranych sklepach i online. Teraz trafi do nowych klientów odwiedzających Galeries Lafayette Haussmann. Shop-in-shop znajduje się na piątym piętrze, czyli w dziale dziecięcym prestiżowego domu towarowego. Marka dysponuje przestrzenią 63 m², którą podzieliła na dwie strefy:
- sekcję dla noworodków i niemowlaków,
- sekcję dla dzieci do 8. roku życia.
Pomiędzy nimi znajdują się przymierzalnie i kasy.
Za aranżację przestrzeni odpowiadał zespół projektantów sklepów H&M. Królują w niej naturalne materiały, przede wszystkim drewno i kamień, tworzące tło dla prezentowanej kolekcji.
Przeczytaj: Wywiad z Henrikiem Sundbergiem z H&M Group
Sposób na dotarcie do nowych klientów
Co ciekawe, to już drugi raz, gdy H&M pojawia się w luksusowym domu mody. W zeszłym roku szwedzki gigant odzieżowy wprowadził linię H&M Adorables w Selfridges w Londynie, będącym częścią sieci luksusowych domów towarowych zlokalizowanych na terenie Wielkiej Brytanii. Testy zakończyły się sukcesem, który zachęcił markę do wejścia na rynek francuski. Nie wiemy jednak, czy shop-in-shopy pojawią się też w innych krajach.
„Nie sądzimy, że będzie jakakolwiek konkurencja ze strony naszego flagowego sklepu w pobliżu. Wręcz przeciwnie, spodziewamy się przyciągnąć uzupełniającą bazę klientów, którzy w przeciwnym razie mogliby nie robić zakupów w H&M”
– skomentowała Isabella Innergård.
O H&M Adorables
Kolekcja H&M Adorables trafiła do sprzedaży w październiku 2024. Linia premium obejmuje ubrania i akcesoria dla dzieci, które zaprojektowano z myślą o trwałości. Wyróżniają ją starannie wyselekcjonowane materiały, dbałość o detale i ponadczasowe wzornictwo, które marka łączy z przystępnymi cenami. W ofercie znajdują się ubranka z wełny merino, kaszmiru, jedwabiu czy organicznej bawełny i lnu. Materiały mają też liczne certyfikaty: GOTS, RWS czy GCS. Dodatkowo w linii H&M Adorables nie brakuje ubranek z etykietą Re:Down. To rzeczy premium wykonane z puchu pochodzącego z recyklingu.
„Dzięki H&M Adorables chcemy tworzyć ubrania, które przetrwają pokolenia i będą przekazywane kolejnym dzieciom. Kolekcje powstają z ponadczasowej filozofii projektowania, starannie wykonane z wysokiej jakości materiałów, takich jak jedwab, wełna i bawełna organiczna. Rodzice znajdą trwałe ubrania z pięknych tkanin, które są zarówno trwałe, jak i bardzo dostępne”
– opisuje linię premium szefowa działu projektowania H&M Kids, Sofia Löfstedt.
Może Cię zainteresować: Rusza wyprzedaż sezonowa 2025 w H&M. Co wiemy?
Zdjęcie główne: Instagram @lindatol_