Ze stanowiska CEO marki J.Crew zrezygnował James Brett – poinformowali w sobotę przedstawiciele J.Crew Group.
Jego miejsce zastąpi grupa czterech dyrektorów wykonawczych. Są nimi Michael Nicholson, Adam Brotman, Lynda Markoe i Libby Wadle. Jak poinformowano, odejście Bretta było decyzją wspólną jego i zarządu.
Przywrócenie J.Crew do czasów największej świetności wymagało odświeżenia marki w taki sposób, by odzwierciedlała dzisiejszą Amerykę pod postacią jeszcze bardziej globalnego i zintegrowanego konceptu modowego. Jednakże, pomimo ostatnich prób i co za tym idzie, pozytywnych rezultatów, zarząd i ja nie jesteśmy w stanie przenieść naszych wyobrażeń i oczekiwań na faktyczny rozwój marki pod każdym aspektem – wyjaśnił Brett.
James Brett zajmował pozycję CEO marki przez 17 miesięcy. Podczas jego panowania, firma wykonała szereg istotnych dla siebie działań, jak również zanotowała (po raz pierwszy od 4 lat) dodatnie wyniki sprzedaży. Jedną z kluczowych decyzji było nawiązanie współpracy z marką Universal Standard i wprowadzenie do swojego asortymentu rzeczy w niestandardowej rozmiarówce. Marka nawiązała również współpracę z Amazonem, gdzie po raz pierwszy rozpoczęła sprzedaż swoich produktów. Brett wprowadził również do asortymentu artykuły typu basic w niższych, bardziej atrakcyjnych cenach.
Warto przypomnieć, że w ubiegłym roku, po 26 latach w J.Crew, szeregi firmy opuściła dyrektor kreatywna Jenna Lyons. To właśnie ona odpowiedzialna była za stworzenie charakterystycznego DNA marki. Jej stanowisko objął Somsack Sikhounmuong.