noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
najpopularniejsze media społecznościowe w Polsce 2023

Z tej platformy wciąż korzysta ponad 50 proc. Polaków! Jakie są najpopularniejsze media społecznościowe w 2023?

REKLAMA
noSlotData

Chociaż na przełomie ostatnich trzech lat postrzeganie social mediów zmieniło się, podium ulubionych platform pozostaje bez zmian. W czołówce nadal znajduje się Facebook, YouTube oraz Instagram – wynika z badania agencji marketingu influencerskiego BrandLift.

Minione trzy lata to szereg zmian w mediach społecznościowych. W dobie pandemii nie tylko użytkownicy indywidualni, ale też firmy przeniosły większość swoich aktywności do sieci. W siłę urósł także rynek e-commerce. Pojawiło się też większe zainteresowanie zakupem online – właśnie z poziomu platform społecznościowych. 

Jak się jednak okazuje, pomimo iż świat w ciągu ostatnich lat bardzo się zmienił, użytkownicy mediów społecznościowych pozostają wierni tym samym platformom. Numerem jeden cały czas pozostaje Facebook – w badaniu, zrealizowanym na zlecenie BrandLift, wskazał go co drugi Polak (50 proc.). Na drugim miejscu znalazł się YouTube, który w ciągu trzech lat zdobył o 6 punktów procentowych więcej (18 proc.). Na trzeciej pozycji plasuje się Instagram, który pozostaje ulubionym medium dla 17 proc. Polaków.

Tik Tok rośnie w siłę 

Uwagę przyciąga „konkurent” trzech najpopularniejszych platform – TikTok, który przez trzy lata potroił liczbę użytkowników. W badaniu, realizowanym w 2019 roku, praktycznie nikt nie wskazywał go jako ulubione mediów, a w 2023 roku potwierdziło to już 8 proc. ankietowanych. Jednak mimo wszystko nie prześcignął on czołowych social mediów.

 Chociaż świat social mediów bardzo często jest nieprzewidywalny, konsumenci przywiązują się do platform i to w nich poszukują zarówno najnowszych trendów, inspiracji, jak i pomysłów na spędzanie wolnego czasu. Wiele osób prognozowało, że TikTok ze względu na rosnącą popularność zdominuje rynek, a tym samym wyprzedzi swoją konkurencję, okazuje się, że nie jest to taka prosta droga. TikTok ze względu na specyficzny content, jak i dość młodą grupę odbiorców nie zagarnął wszystkich użytkowników

 – wyjaśnia Karina Hertel, Partner Zarządzający BrandLift.

Porady kulinarne, kosmetyczne oraz sprzęt elektroniczny – tego szukamy w topowych social mediach

Wszystkie social media mają swoją unikalną specyfikę, mimo to w większości z nich użytkownicy najczęściej wchodzą w bardzo podobne, pasywne interakcje – przeglądanie contentu i ewentualnie „lajkowanie”. 

Jak się jednak okazuje zarówno na Instagramie (36 proc.), jak i platformie YouTube (38 proc.) najbardziej istotnym obszarem w zakresie porad influencerskich są przepisy kulinarne. 34 proc. z nas poszukuje na Instagramie porad z obszaru beauty, natomiast 26 proc. sięga po materiały wideo udostępniony na YouTubie, by dowiedzieć się czegoś więcej o sprzęcie elektronicznym

Na TikToka również najczęściej zaglądamy, aby śledzić przepisy i porady kulinarne (30 proc.). Na drugim miejscu znalazły się porady z obszaru zdrowia i dobrego samopoczucia (29 proc.), a na trzecim sfera beauty (26 proc.). 

Przeczytaj również: Do 2027 roku na świecie zniknie 83 mln miejsc pracy. Sprawdź, co z twoim stanowiskiem [raport]

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES