REKLAMA

MARKETING: Jak poprawnie używać #hashtagów i zwiększać zasięg

REKLAMA
REKLAMA

Kiedy chodzi o promowanie wydarzenia jest kilka kanałów, które są bardzo skuteczne, jednak nie tak opłacalne jak social media. Wśród całego szumu internetowego trzeba być zapobiegliwym i należy stworzyć inteligentną strategię, aby zostać zauważonym. Z odsieczą przychodzą #hashtags. Według badań posty z hashtagami przyciągają dwa razy więcej uwagi niż te bez nich, a ponad 75% użytkowników mediów społecznościowych ich używa. Pozwalają one kategoryzować treści oraz uzyskiwać jaśniejszy obraz tego, co jest zamieszczane w sieci, czyniąc posty bardziej wykrywalnymi w wyszukiwarkach.

Mimo iż łatwo stworzyć hashtag pasujący do wydarzenia znacznie trudniej zintegrować uczestników, aby go używali podczas wydarzenia. Pragniemy stworzyć coś, co będzie nie tylko identyfikowane z marką, ale stanie się czymś niezapomnianym i zbierze żniwa również w przyszłości przy okazji innych wydarzeń. Jak tego dokonać? Oto #3sposobynahashtagi.

#hashtag musi być unikalny

Hashtag odnoszący się do wydarzenia powinien być krótki i zabawny. Długie i zbyt skomplikowane mogą być mylące i niezapadające w pamięć. Stwórz coś, co wiąże się nie tylko z marką, ale i gośćmi. Baw się słowami! Ten zabieg sprawi, że więcej ludzi będzie go używać, a poza tym zwiększysz tym samym zasięg samego wydarzenia.

#Niech będzie obecny wszędzie

Podczas imprezy hashtag powinien być widoczny. Umieść go na zdjęciach, plakatach czy serwetkach i upewnij się, że obecni goście się z nim zapoznali. Dołącz go do materiałów informacyjnych i postaraj się nie przegapić żadnej okazji, aby zwrócić na niego uwagę. Niech Twój hashtag stanie się nieodłącznym elementem organizowanego wydarzenia.

#Zmotywuj ludzi do korzystania z hashtagu

Zmotywuj ludzi, aby używali Twojego hasła, wiążąc go z wydarzeniem np. przez utworzenie konkursu na najlepsze zdjęcie oznakowane konkretnym hashtagiem. Możesz również wykorzystywać go podczas konwersacji na stronie wydarzenia bądź profilu społecznościowym, a także podczas transmisji na żywo. Niech będzie o nim głośno i niech każdy o nim wie!

Autor: Monika Szabelska

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES