Wygląda na to, że nie tylko mężczyźni na całym świecie ulegli w tym roku piłkarskiej gorączce. Tegoroczne Mistrzostwa Świata nie tylko wygenerowały ogromny poziom emocji, ale również znacząco wpłynęły na trendy w modzie.
Okazuje się, że kobiety również oszalały na punkcie tegorocznych piłkarskich rozgrywek, co w ogromnej mierze przełożyło się na liczbę wyszukiwań strojów sportowych. W raporcie przygotowanym przez platformę Lyst, ujawniono, że poszukiwania damskich ubrań inspirowanych piłką nożną zaczęły w ostanim czasie znacznie wzrastać.
Wszystkie wyszukiwania zawierajace hasło „piłka nożna” (soccer i football) w ciągu miesiąca wzrosły o 107%, a w ujęciu rocznym aż o 340% – w porównaniu z ubiegłym rokiem. Biorąc pod lupę tylko wyszukiwania kobiet związane z piłką nożną, okazuje się, że w okresie od maja do czerwca były one wyższe o 210%. Jest to niemal podwójnie wyższym wynikiem w stosunku do innych wyszukiwań na platformie. Przełożyło się to na wyjątkowo wysoki wynik w porównaniu do analogicznego roku – kobiety wyszukiwały zagadnień związanych z piłką nożną aż 520% częściej.
Jak więc wygląda piłkarska moda w kobiecym wydaniu? Lyst ujawnia, że wbrew pozorom wcale nie chodzi tu o poszukiwanie sportowych zestawów do gry.
Sport i vintage?
Do najczęściej pożądanych elementów sportowej garderoby zaliczyć można ubrania inspirowane klimatem vintage, takie jak między innymi sukienki wykonane z siateczki produkowane przez markę Adidas Originals. Mowa tu zarówno o modelu z 1989 roku z ZSRR, jak i tym powstałym w 1990 roku powstałym w Niemczech. Ostatnimi czasy dużą popularność zdobyły również piłkarskie koszulki Koche. Okazuje się również, że wyszukiwania piłkarskich szalików wzrosły o 12%, gdy tylko influencerki zaprezentowały je podczas zimowych tygodni mody.
https://www.instagram.com/p/BlDAoz8h6JW/?taken-by=koche
Sport w wydaniu luksusowym
Jeśli chodzi o futbolowe inspiracje z wybiegów, niezwykle popularna ostatnimi czasy stała się piłkarska koszulka wyprodukowana przez dom mody Versace. Cała sportowa kolekcja marki również spotkała się z dużym zainteresowaniem. Louis Vuitton również podchwycił piłkarski trend, oferując klientkom specjalną edycję torebek. Ogromnym hitem wśród kobiet okazała się także sportowa kolekcja wyprodukowana przy współpracy Reebok i Vetements.
W ciągu ostatnich lat nastąpiła zmiana w piłkarskiej kulturze. Coraz więcej kobiet nie tylko zostaje kibicami, ale również staje się aktywnymi uczestniczkami w tej dziedzinie sportu – czytamy w raporcie Lyst. Zainteresowanie kobiet piłką nożną stale rośnie wraz z kolejną turą rozgrywek Mistrzostw Świata Kobiet UEFA, a także z powodu coraz większego zainteresowania mediów tym tematem – dodają specjaliści z platformy.