noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Jack McCollough i Lazaro Hernandez, twórcy Proenza Schouler, przechodzą do Loewe. Zdjęcie przedstawia portret dwóch projektantów, którzy zastąpią Jonathana Andersona.

Jack McCollough i Lazaro Hernandez z Proenza Schouler nowymi dyrektorami kreatywnymi Loewe

REKLAMA
noSlotData

Grupa LVMH, jeden z najbardziej wpływowych koncernów w branży luksusowej, oficjalnie ogłosiła, że stery hiszpańskiego domu mody Loewe obejmą Jack McCollough i Lazaro Hernandez – założyciele nowojorskiej marki Proenza Schouler. Zajmą oni miejsce Jonathana Andersona, który rozstał się z marką po 11 latach. 

Jack McCollough i Lazaro Hernandez twórcy amerykańskiej marki luksusowej Proenza Schouler zostali ogłoszeni nowymi dyrektorami kreatywnymi Loewe. Stery hiszpańskiego domu mody obejmą od 7 kwietnia, zajmując miejsce Jonathana Andersona, który po ponad dekadzie sukcesów pożegnał się z marką.

Transformacja i sukces Loewe pod kierownictwem Jonathana Andersona

Jonathan Anderson, dotychczasowy dyrektor kreatywny Loewe, zasłynął z niezwykle oryginalnego podejścia do mody i rzemiosła. Jego eklektyczna wizja pomogła przekształcić Loewe w dynamicznie rozwijający się dom mody z szacowanymi rocznymi przychodami przekraczającymi 1,5 miliarda dolarów (źródło: LVMH, dane branżowe). Anderson, według nieoficjalnych doniesień, ma przejąć kreatywną pieczę nad Dior, zastępując Kim Jonesa oraz Marię Grazię Chiuri.

Dowiedz się, kim jest Jonathan Anderson, który stoi za sukcesem Loewe

McCollough i Hernandez –  z Proenza Schouler do Loewe

Jack McCollough i Lazaro Hernandez zyskali światowe uznanie już w 2002 roku, kiedy jako studenci Parsons School of Design założyli Proenza Schouler. Ich projekty stały się synonimem nowojorskiego szyku oraz fuzji sportowych elementów z europejską wrażliwością na detale. Ogromną popularność przyniosła im torebka PS1, która przez lata była jedną z najchętniej wybieranych akcesoriów w segmencie luksusowym.

Misja i wizja dla Loewe

LVMH oraz Sidney Toledano, jeden z czołowych dyrektorów grupy, podkreślają, że “eklektyczna kreatywność i oddanie rzemiosłu” McCollougha i Hernandeza idealnie wpisują się w filozofię Loewe. Wyzwanie jest niemałe, gdyż para projektantów będzie kontynuować dynamiczny rozwój marki, bazując na silnych fundamentach stworzonych przez Jonathana Andersona. W ostatnich latach Loewe zbudowało jeszcze większą rozpoznawalność dzięki inicjatywom takim jak Loewe Craft Prize, zaangażowaniu w targi designu Salone del Mobile oraz współpracy z twórcami popkultury i celebrytami. W efekcie nowi dyrektorzy kreatywni otrzymują doskonałą platformę do wyrażenia własnej wizji na skalę zdecydowanie większą, niż miało to miejsce w niezależnej marce.

Dowiedz się więcej: Mary Komasa nawiązała współpracę z Loewe

„Jesteśmy niezmiernie zaszczyceni, że możemy dołączyć do Loewe, domu mody, którego wartości i misja są w pełni zgodne z naszymi własnymi” – oświadczyli McCollough i Hernandez. „Z niecierpliwością oczekujemy współpracy z jego niezwykłymi zespołami i rzemieślnikami, których talent – pod wyjątkowym kierownictwem kreatywnym Jonathana Andersona – ukształtował Loewe w kulturową siłę, jaką jest dzisiaj”.

Zmiany w Proenza Schouler i dalsze kroki

Jack McCollough i Lazaro Hernandez ustąpili ze stanowisk dyrektorów kreatywnych Proenza Schouler w styczniu, ale pozostają w zarządzie firmy. Nowa dyrektor generalna Shira Suveyke Snyder, która dołączyła do firmy w październiku ubiegłego roku, prowadzi poszukiwania nowego dyrektora kreatywnego.

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES