Od teraz nasza aktywność na Instagramie nie będzie polegała jedynie na oglądaniu zdjęć i relacji, czy dodawaniu komentarzy. Platforma wprowadza aktualizacje, które pozwolą nam na robienie zakupów.
Instagram wciąż udoskonala swoją aplikację, sprawiając, że twórcy i marki mogą wchodzić w coraz większą interakcję ze swoimi odbiorcami. Jeszcze w tym roku Instagram dodał do aplikacji funkcję zakupów poprzez zdjęcia dodane na instagramową tablicę. Teraz platforma posuwa się o krok dalej.
Funkcja zakupów poprzez Instagram Stories była przez ostatni czas w trakcie testów. Teraz jednak, Instagram czyni ją ogólnodostępną dla wszystkich użytkowników.
Zakupy będą odbywać się w prosty sposób: użytkownicy w trakcie oglądania Stories, na którym oznaczone zostały produkty, zobaczą ikonkę koszyka. Klikając w nią, zobaczy detale danego produktu. Z tamtego miejsca zostaniemy przeniesieni bezpośrednio do sklepu producenta, gdzie będzie można sfinalizować transakcję.
To jednak nie koniec nowości. Oprócz dodania opcji zakupów do Stories, platforma wprowadza również zakładkę „Shopping”, która pojawi się w zakładce „Explore” (oznaczonej lupą). Tam użytkownicy odnajdą wpisy różnych marek, które obserwują. Dodatkowo będą mogli zobaczyć tam posty firm, które mogą wpisać się w nasze zainteresowania (bazując na obserwowanych przez nas markach).
Warto zauważyć, że możliwość zakupów poprzez Instagram to doskonała opcja nie tylko dla miłośników najnowszych trendów, ale i firm, które chcą przyciągnąć potencjalnych klientów. To dobry sposób na skuteczniejsze skpienie uwagi oglądających i zdecydowana możliwość przyspieszenia procesu zastkupowego.
Funkcja Zakupy na Instagramie realizuje jedno z najważniejszych zadań w zakresie zwiększania sprzedaży w sektorze handlu elektronicznego: ułatwia kupowanie. Wystarczy jedno kliknięcie, by przekierować potencjalnych klientów bezpośrednio na stronę produktu, gdzie mogą dodać wybrany artykuł do koszyka. Skrócenie czasu wyszukiwania i ograniczenie liczby kliknięć poprawia wskaźnik konwersji i zwiększa przychody. Po wdrożeniu tej funkcji odnotowaliśmy zwiększenie natężenia ruchu sieciowego o 25% oraz 8-procentowy wzrost przychodów ze sprzedaży na Instagramie. – czytamy wypowiedź Shari Lott, założycielki i prezes firmy Spearmintlove na oficjalnej stronie platformy.