Polski dystrybutor logistyczny ogłosił rozszerzenie partnerstwa z Zalando. Podpisana umowa jest kontynuacją strategicznej współpracy, którą obydwa podmioty prowadzą od 2022 roku.
Przeczytaj również: Re-commerce w Polsce rośnie. Na czym polega nowy trend odsprzedaży?
InPost rozszerza współpracę z Zalando
Za pośrednictwem opublikowanego komunikatu grupa InPost, działająca na rynku francuskim pod marką Mondial Relay, poinformowała o podjęciu partnerstwa z Zalando w kraju znad Sekwany.
– Grupa InPost i Zalando są skoncentrowane na tworzeniu kompleksowych i wysokiej jakości usług dla swoich klientów. Potwierdzają to wysokie oceny klientów. Nasze partnerstwo wzmacnia świetną ofertę Zalando najlepszymi dostępnymi na rynku usługami logistycznymi oferowanymi przez InPost. Jest to w pełni zgodne z naszym podejściem do biznesu. Łączenia zrównoważonego rozwoju z funkcjonalnością i wygodą – powiedział Quentin Benault, dyrektor zarządzający Mondial Relay France i Benelux.
W 2022 roku sektor handlu elektronicznego wygenerował we Francji obroty na poziomie 146,9 mld euro. Dane świadczą o wzroście rok do roku o 13,8 proc. Wpływ na nie ma z pewnością także większa świadomość konsumentów dotycząca walki ze zmianami klimatycznymi. W badaniu EcoCO2 przeprowadzonym przez Mondial Relay udowodniono, że dostawy poza domem redukują emisje CO2 o jedną trzecią. Ponadto redukcja wzrasta do 89 proc. jeżeli operator logistyczny korzysta z ekologicznych rozwiązań transportowych.
– Bardzo aktywnie rozwijamy nasz biznes w Europie. Powiększamy sieć i zasięg, a także podpisujemy nowe partnerstwa. W Wielkiej Brytanii mamy już ponad 5 tys. maszyn Paczkomat. We Francji blisko 4 tys. Obecnie rośniemy na europejskich rynkach o prawie 30 proc., czyli znacznie szybciej niż w Polsce. Już w tym roku przychody z rynków międzynarodowych są na poziomie 40 proc. naszych obrotów i zakładamy dalszą dodatnią dynamikę w tym obszarze – komentował Rafał Brzoska, założyciel i prezes zarządu InPost.
Przeczytaj również: Luksusowe kolory na nowy sezon
InPost – informacje o spółce
InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce. InPost działa w 9 krajach Europy, dysponując ponad 50 tys. punktów odbioru OOH – zarówno siecią punktów PUDO, jak i urządzeniami Paczkomat. W lipcu 2021 r. sfinalizował przejęcie francuskiej spółki Mondial Relay. Wcześniej, w styczniu 2021 r. zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam. W 2022 roku InPost dostarczył 745 mln paczek w całej Europie.
Przeczytaj również: Sneakers Nike Air Jordan 3 – jak rozpoznać podróbkę?
Zdjęcie główne: mat. prasowy