noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

InPost i Allegro dogadały się w kwestii cen. Czy dla klientów to oznacza podwyżki?

REKLAMA
noSlotData

InPost i Allegro zdecydowały się podpisać aneks do umowy ramowej z września 2020 roku. Dotyczy on wprowadzenia zmian w zakresie indeksacji cen za wolumeny paczek dostarczanych przez operatora logistycznego w okresie od listopada 2023 roku do grudnia 2024 roku. Czy klienci odczują zmiany?

Przeczytaj również: Polskie marki sportowe. Najlepsze wybory z lokalną metką

InPost i Allegro informują o zmianach

Indeksacja cen w wysokości 12,8 proc., zgodnie z pierwotną klauzulą indeksacyjną, będzie dotyczyć wyłącznie wolumenów dostarczonych w listopadzie i grudniu 2023 roku. Jej wysokość dla wolumenów dostarczonych w okresie styczeń-grudzień 2024 r. będzie uzależniona od faktycznego wzrostu rok do roku wolumenów dostarczonych dla Allegro przez InPost w tym okresie. Spółki podały, że „poziom indeksacji cen będzie malał od 12,8 proc. do 6 proc. przy wzroście wolumenów zgodnie z uzgodnionymi progami ich zmian pomiędzy tymi limitami”. 

Przeczytaj również: Obejrzałyśmy już nowy serial o Balenciadze. Co wiemy o Władziu Jaworowskim, życiowym partnerze projektanta?

Teoretycznie aneks do umowy z 2020 roku między InPostem i Allegro nie dotyka bezpośrednio klientów internetowego markerplace’u. W praktyce jednak podobne zmiany kończyły się przerzucaniem wyższych kosztów na konsumentów. Taka sytuacja miała już miejsce w 2022 roku, gdy InPost podniósł ceny Allegro. Reakcja sprzedawcy błyskawicznie zaobserwowano w zmianach w cenniku.

Przeczytaj również: Zdrowy employer branding: jak zadbać o pracownika?

Zdjęcie główne: mat. prasowy

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES