REKLAMA
STORSTOMMA

Ikea wprowadza tęczową torbę – Polacy komentują

REKLAMA
REKLAMA

Tęczowa STORSTROMMA ukazała się w Międzynarodowy Dzień Przeciw Homofobii, Transfobii i Bifobii. W Polsce – najbardziej transfobicznym, homofobicznym i bifobicznym kraju Unii Europejskiej, wywołała poruszenie i żywą dyskusję. Dochód z jej sprzedaży zostanie przekazany na rzecz wsparcia tych społeczności.

Torba – manifest

STORSTOMMA to tęczowa wersja tradycyjnej, niebieskiej FRAKTY – wielka plastikowa torba o pojemności 71 litrów. Idealnie nadaje się do manifestowania poparcia wobec grup mniejszościowych podczas cotygodniowych zakupów. Produkt jest dostępny we wszystkich sklepach stacjonarnych IKEA w Polsce. Cały dochód z jej sprzedaży, firma przekaże na 116 111 – telefon zaufania dla dzieci i młodzieży prowadzony przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę.

Torba STORSTOMMA to produkt IKEA, który oprócz podstawowej funkcji, jest również symbolem szacunku dla osób LGBT+ oraz wsparcia otwartości. Szacunek i włączanie są częścią naszych wartości w IKEA. Każdy z nas jest ważny, każdy jest słyszany i wkład każdego się liczy. Sprzedaż toreb STORSTOMMA oznacza dla nas możliwość wsparcia oraz pomocy dzieciom i młodzieży narażonym na wykluczenie społeczne, we współpracy z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę, która prowadzi telefon zaufania dla dzieci i młodzieży – Mówi Susanna Romantsova, Liderka ds. Różnorodności, Równego Traktowania i Kultury Przynależności w IKEA Retail w Polsce.

116 111 – Telefon zaufania

116 111 to bezpłatna, całodobowa, ogólnopolska linia pomocowa prowadzona od ponad 12 lat przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę. Jej konsultanci odbierają ponad 60 000 połączeń rocznie i odpowiadają na blisko 13 tysięcy anonimowych wiadomości online.

W 116 111 zależy nam na inkluzywnej postawie i komunikacji. Chcemy, aby każda młoda osoba czuła się akceptowana i wysłuchana, a różnorodność nie powodowała poczucia osamotnienia i dyskryminacji. Nasze doświadczenia pokazują, że osoby LGBT+ żyją w przeświadczeniu, iż mogą korzystać z pomocy jedynie w dedykowanych im miejscach. Według nas nie ma takiej konieczności – chcemy być ponad podziałami – dlatego do naszego telefonu zaufania może zadzwonić każde dziecko, każdy nastolatek i porozmawiać o tym, co dla niego trudne i ważne. – tłumaczy Paula Włodarczyk, koordynatorka programów pomocy telefonicznej w Fundacji Dzajemy Dzieciom Siłę.

Co na to Polacy?

By poznać opinie rodaków na temat tęczowej torby IKEA, udaliśmy się w miejsce najżywszej dyskusji społecznej – na Facebooka.

Kacper pisze: Fajnie że osoby lgbt+ będą miały możliwość wyrażania siebie, ale nie wierzę w jakiekolwiek dobre intencje. Ogarnęliście po prostu że pieniądze osób tęczowych nie śmierdzą i ze słupków wyszło wam że się to opłaca, a dalej niszczycie środowisko naturalne i współpracujecie z Łukaszenką dla mebli (za co słusznie wam w Szwecji wybili okna).

Ewa wydaje się zgadzać: dziećmi się trzeba zajmować i stworzyć im kochający dom a nie wspierać plastykowymi torbami zaśmiecającymi środowisko.

Natomiast Anulka popiera działania IKEI, pisząc: Piekna inicjatywa, dobry cel. Telefon zaufania dla dzieci. Podobną opinię wyraża Agata: Dziękuję za wsparcie nieheteronormatywnej młodzieży w sytuacji dla niej trudnej, a w zasadzie trudniejszej, niż chyba kiedykolwiek we współczesnej Polsce. Ten telefon jest bardzo potrzebny ❤.

Leon natomiast wyraża zdanie większości Polaków, pisząc: Tak, widać ile ludzi choruje. To smutne. Tylko dla czego chcą na siłę przekonać wszystkich że są zdrowi?. Lucyna pisze po prostu: W życiu nie kupię.

Kolejny raz, IKEA swoimi działaniami budzi kontrowersje i obnaża opinie Polaków. W komentarzach pojawiają się homofobia, wsparcie dla mniejszości i przemyślany (lub nie) antykorporacjonizm. Coraz częściej, wielkie konglomeraty handlowe uznajemy za arcywrogów. Czy słusznie?

>>> Przeczytaj również: Prada oferuje staże, stypendia i granty dla młodych projektantów – na rzecz inkluzywności i różnorodności

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES