SPONSOR SERWISU
(2,0)foreachslotdata->visible_adsense:0(2,0)foreachslotdata->visible_adsense:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
Wyniki kwartalne i roczne grupy H&M

H&M ogłosił ponowne otwarcie sklepów w Ukrainie

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Pomimo trwającej na terytorium naszego wschodniego sąsiada wojny, spółka H&M przygotowuje się do ponownego uruchomienia sklepów stacjonarnych. Już wiadomo, że nie od razu nastąpi to w każdym z regionów Ukrainy.

H&M ogłasza ponowne otwarcie sklepów

Jak poinformowała szwedzka spółka, poprzez oświadczenie przekazane agencji DPA, stopniowe otwieranie salonów sprzedażowych w Ukrainie planowane jest od listopada bieżącego roku. W przedsięwzięcie zaangażowani są partnerzy producenta odzieży oraz władze naszego wschodniego sąsiada. – Trwają przygotowania do ponownego otwarcia większości sklepów H&M. Zrobimy to tam, gdzie to możliwe. Bezpieczeństwo współpracowników i klientów zawsze będzie naszym najwyższym priorytetem – podał rzecznik spółki.

Na ten moment nie wiadomo, które konkretnie sklepy zostaną ponownie uruchomione. Szwedzki detalista oznajmił natomiast, że zamierza kontynuować swoje działania pomocowe. Nieprzerwanie chce angażować się w programy mające na celu odbudowę Ukrainy.

Przeczytaj również: Co dzieje się z markami po odejściu ich założycieli? 

Sprzedaż detaliczna w Ukrainie

Już blisko 95 proc. sprzedawców ponownie uruchomiło swoje działalności. Według badań Stowarzyszenia Detalistów Ukrainy (RAU), czynnych jest blisko 15,9 tys. obiektów z niemal 16,8 tys. przebadanych. Pewne jest jednak, że wydajność sieci jest niższa niż przed wojną. Przywrócenie jej dawnego poziomu będzie możliwe dopiero po wyzwoleniu terytoriów obecnie okupowanych przez wojska rosyjskie.

RAU dodało, że handel detaliczny artykułami spożywczymi ma się lepiej od pozostałych kategorii. Segmenty odzieży i towarów gospodarstwa domowego odbudowują się wolniej. Spośród 603 sklepów otwartych przed wojną, ponad 100 wciąż pozostaje zamkniętych. Podkreślmy, że większość zagranicznych przedsiębiorstw, które opuściły Ukrainę po rosyjskim ataku, wciąż nie powróciło na tamtejszy rynek.

Przeczytaj również: Merchandising w modzie – wartość rynku odzieży

Zdjęcie główne: Pexels

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
(2,1)foreachslotdata->visible_adsense:0(2,1)foreachslotdata->visible_adsense:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Newsletter

FASHION BIZNES