noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

H&M notuje dodatnie wyniki sprzedaży. Analitycy są jednak sceptyczni

REKLAMA
noSlotData

Szwedzki gigant H&M w ciągu ostatnich miesięcy odnotował znaczący wzrost sprzedaży. Inwestorzy jednak mieli wątpliwości co do ożywienia wyników marki, co poskutkowało spadkiem cen udziałów.

Przedstawiciele firmy w oświadczeniu ujawnili, że marka rozwijała się na całym świecie w szybko zmieniającym się przemyśle odzieżowym, osiągając 5 %-owy wzrost, co przekłada się na wynik sprzedażowy 244,27 miliardów koron szwedzkich (23,76 miliardów euro) w roku finansowym 2018. Sprzedaż w lokalnych walutach wzrosła o 3%.

Czwarty kwartał przyniósł marce H&M wyjątkowo dobre rezultaty, biorąc pod uwagę niezbyt korzystne warunki na rynku odzieżowym. Firma poinformowała, że sprzedaż kwartalna w okresie do 30 listopada wyniosła 65 449 miliardów koron szwedzkich. W lokalnych walutach sprzedaż wzrosła o 6%.

Analitycy jednak dość ostrożnie podchodzą do wyników szwedzkiego brandu. Jak spekulują, znaczna część zysków firmy mogła być spowodowana zmianami na rynku walutowym. Analitycy zwrócili również uwagę na fakt, iż marka posiadała bardzo duże zapasy magazynowe i w celu ich wyprzedania była zmuszona znacząco obniżyć ceny, co właśnie mogło spowodować wzrost sprzedaży.

Roczne raport uwzględniający zyski i dokładne wyniki sprzedaży H&M zostanie ujawniony 31 stycznia 2019 roku.

>>> Zobacz również: Kruk kontra Sroka. O tym jak biżuteryjny gigant skopiował koncept Pica Pica

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES