Ze skutkiem natychmiastowym z zarządu założonej w 1981 roku marki odszedł Maurice Marciano. Jej współzałożyciel, który przez ostatnie blisko czterdzieści lat pomagał w nadzorowaniu ewolucji brandu. Z małej rodzinnej firmy do globalnego lifestyle’owego potentata.
Przeczytaj również: Nowe oferty pracy w modzie. Aplikuj już dziś!
Maurice Marciano – rozstanie z marką Guess
– Moi bracia i ja założyliśmy Guess w oparciu o wizję stworzenia kultowej marki lifestylowej, którą pokochają konsumenci na całym świecie – powiedział żegnając się z marką Maurice Marciano. – Dziś z dumą mogę powiedzieć, że przekształciliśmy tę wizję w rzeczywistość. Było to dla mnie osobiście niezwykle satysfakcjonującą podróżą. Jako drugi co do wielkości udziałowiec Guess, jestem wdzięczny zarządowi. Paulowi, Carlosowi i całej rodzinie Guess. Za ich partnerstwo i zaangażowanie w naszą markę i jestem przekonany, że firma jest dobrze przygotowana do kontynuowania swojego sukcesu w przyszłości – dodał.
Marciano w latach 1993-2007 pełnił funkcję dyrektora generalnego marki. Przez 18 lat był przewodniczącym lub współprzewodniczącym rady nadzorczej. W 2012 roku odszedł on na emeryturę oraz dołączył do zarządu Guessa.
– Maurice jest prawdziwym wizjonerem i gigantem branży. Jego wczesny pomysł na produkcję designerskich dżinsów pomógł zrewolucjonizować sposób, w jaki klienci łączą się z dżinsem. Przekształcił on Guess w globalną firmę, która obecnie prowadzi działalność w ponad 100 krajach – powiedział Alex Yemenidjian, prezes zarządu. – W imieniu naszego zarządu i zespołu zarządzającego chcę podziękować Maurice’owi za jego wkład i zaangażowanie w Guess oraz docenić niesamowity wpływ, jaki wywarł na branżę modową. Życzymy Maurice’owi wszystkiego najlepszego i wiemy, że jego dziedzictwo będzie kontynuowane przez wiele przyszłych pokoleń – podsumował.
Przeczytaj również: Projektanci odzieży w markach masowych: jaka jest ich rola?
Marka Guess
Guess to amerykańskie przedsiębiorstwo odzieżowe, założone przez urodzonych w Algierii, ale wychowanych na południu Francji braci Georges’a, Armanda, Paula i Maurice’a Marciano. Do Kalifornii przyjechali w 1977 roku, a sama marka powstała trzy lata później, w roku 1981. Dzisiaj jest ona globalnym producentem i licencjodawcą współczesnej odzieży, dżinsów, torebek, zegarków, okularów i obuwia. Obecnie marka prowadzi bezpośrednio 1023 sklepy detaliczne w obu Amerykach, Europie i Azji.
Przeczytaj również: Zarzuty bez podstaw? Prawniczka Arnaulta dementuje doniesienia o praniu brudnych pieniędzy
Zdjęcie główne: