Zbliżenie między Gucci a Superplastic — marką specjalizującą się w tworzeniu figurek kolekcjonerskich oraz animowanych postaci — może zdecydowanie zbliżyć luksusowy dom mody w stronę przyszłości metaverse.
“Witamy w rodzinie!” – tymi słowami media społecznościowe Superplastic poinformowały o nadchodzącej współpracy z Gucci.
Kim jest marka Superplastic?
Superplastic z siedzibą w Stanach Zjednoczonych, została założona przez Paula Budnitza, artystę i przedsiębiorcę specjalizującego się w produkcji zabawek artystycznych oraz winylowych figurek, projektowanych wspólnie z projektantami i sprzedawanych w limitowanych edycjach.
W ostatnim czasie wytwórnia rozpoczęła tworzenie figurek również w przestrzeni cyfrowej. Wirtualne maskotki – królik Guggimon i kot Janky – znalazły swoje miejsce w Fortnite, grze sieciowej Epic Games, której wszechświat uwiódł już dom mody Balenciaga.
Specyfika współpracy Superplastic x Gucci pozostaje na razie tajemnicą. Wiele plotek mówi o rzekomej kreacji NFT. Superplastic za pomocą platformy Discord przestrzegła swoją społeczność przed: „dokonywaniem nieautoryzowanych zakupów, ponieważ mogą okazać się próbami oszustw, opartych na nadchodzącej współpracy Superplastic x Gucci”.