Właściciel takich bandów, jak Zegna i Thom Browne poinformował o wynikach finansowych za trzeci kwartał bieżącego roku. W omawianym okresie grupa odnotowała solidny wzrost, zwiększając przychody o 20,8 proc. względem danych z roku ubiegłego.
Przeczytaj również: Ikoniczny dom mody otwiera się na nowe inwestycje
Grupa Zegna – wyniki finansowe 3Q23
W trzecim kwartale 2023 roku wstępne niezaudytowane przychody grupy wyniosły 431,1 mln euro. Warto podkreślić, że w analogicznym okresie ubiegłego roku ich poziom nie dobił do 360 mln euro. Motorem napędowym wypracowanych wyników okazała się sprzedaż na rynkach w Europie, Bliskim Wschodzie oraz Afryce.
W omawianym okresie sprzedaż produktów marki Zegna wzrosła o 12,7 proc. do 297,8 mln euro. Wynik Thoma Browne’a był lepszy od zeszłorocznego o 8,5 proc. W trzecim kwartale brand wygenerował 73,64 mln euro przychodu ze sprzedaży. Segment o nazwie Tom Ford Fashion wypracował sprzedaż równą 74,6 mln euro. Przychody grupy od początku lipca do końca września wyniosły 431 mln euro. Warto również zauważyć, że w trzecim kwartale grupa Zegna posiadała 625 salonów stacjonarnych. Aż o 132 więcej niż przed rokiem!
– Opublikowane wyniki pokazują siłę naszych marek oraz pomyślność realizacji obranej strategii. Jestem szczególnie zadowolony z tego, jak dobrze radzimy sobie w niezwykle różnych od siebie regionach świata. To szczególnie ważne, ponieważ płynąca z tych danych równowaga świadczy o nabytej przez nas odporności – powiedział Ermenegildo Zegna, dyrektor generalny grupy.
Przeczytaj również: Co może okazać się kluczem do osiągnięcia historycznej sprzedaży podczas zbliżającego się Black Friday? Wunderkind już wie!
Prognozy na kolejne miesiące
Włoska grupa modowa stwierdziła, że jej wyniki są zgodne z planowanym tempem osiągania średnioterminowych celów. Do końca roku podatkowego 2025 Zegna chce wypracować dwunastomiesięczne przychody przekraczające 2 mld euro oraz skorygowaną marżę EBIT (zysk przed odsetkami i opodatkowaniem) na poziomie co najmniej 15 proc. (z wyłączeniem segmentu Toma Forda Fashion). – Jestem pewny, że ciągły postęp rebrandingu Zegny , możliwości ekspansji Thoma Browne’a oraz ewolucja Tom Ford Fashion zapewnią nam wzrosty nawet w obliczu trudnego globalnego środowiska operacyjnego – podsumował Zegna.
Przeczytaj również: To najpopularniejszy model torby do pracy. Podpowiadamy, gdzie go znaleźć
Zdjęcie główne: Pexels