Ostatniego dnia września Grupa Pepco zamknęła rok obrotowy 2023/24. Opublikowany przez nią raport wskazuje na okres sumiennego rozwoju zakończonego solidnymi wzrostami. W przytoczonym terminie nie tylko jej zysk EBITDA rósł dwucyfrowo, również przychody przy kursach rzeczywistych wypracowane przez brytyjski podmiot urosły względem zeszłego roku o ponad 10 proc. Przeanalizowaliśmy wyniki finansowe Pepco oraz sprawdziliśmy, jakie są prognozy dotyczące dalszego rozwoju biznesu.
Wyniki finansowe Pepco. Dane za rok obrotowy 2023/24
W zakończonym 30 września roku finansowym 2023/2024 Grupa Pepco wypracowała zysk bazowy EBITDA na poziomie 944 mln EUR. Oznacza to, że był on wyższy od zeszłorocznego o aż 25,2 proc. W tym samym okresie przychody brytyjskiego detalisty urosły do 6,167 mln EUR. Zgodnie z opublikowanymi informacjami, w omawianym okresie Grupa Pepco wygenerowała ponad 10-proc. wzrost przychodów przy kursach rzeczywistych.
Interesujesz się wyceną akcji Pepco? Sprawdź rekomendację
Notowania walorów spółki akcyjnej Pepco
Kurs akcji Pepco pozytywnie zareagował na opublikowane wyniki finansowe. Przed godziną 15:00 rośnie on o 0,26 proc. do 17,52 proc. W ciągu ostatnich pięciu dni walory omawianej spółki drożeją o blisko 7 proc. Wciąż są one jednak blisko ich minimalnej wyceny z okresu ubiegłych 52 tygodni (14,83 zł). Od początku roku kalendarzowego najwyższa cena akcji Pepco wyniosła 25,50 (24 maja).
Jaką dywidendę wypłaci brytyjski detalista?
W specjalnym komunikacie zarząd Grupy Pepco zarekomendował wypłatę 6,2 eurocenta na walor dywidendy za zakończony 30 września rok obrotowy. – Intencją zarządu jest wypłata dywidendy początkowo na poziomie 20 proc. całorocznego bazowego zysku netto. Zarząd oczekuje, że bezwzględna kwota dywidendy pozostanie stabilna lub wzrośnie w skali całego roku, z zastrzeżeniem wszelkich istotnych czynników wewnętrznych lub zewnętrznych – poinformowano akcjonariuszy.
Prognozy na rok obrotowy 2024/25
W roku obrotowym 2024/25 Grupa Pepco planuje kontynuację polityki rozwijającej sprzedaż LFL. Nie pomijając przy tym inwestycji w asortyment, dzięki czemu wzrosnąć ma dostępność najczęściej sprzedawanych artykułów. Podejmowane kroki już w najbliższych miesiącach mają przełożyć się na osiągnięcie przez brytyjskiego detalistę wyższych przychodów. Ponadto możemy spodziewać się otwarć nowych salonów.
– W roku obrotowym 2025 planujemy otworzyć około 300 nowych sklepów netto w całej grupie, koncentrując się głównie na marce Pepco, przede wszystkim w regionie Europy Środkowo-Wschodniej – czytamy w komunikacie opublikowanym przez Grupę.
Konkurencja wkracza do Polski. Tego detalisty może obawiać się Pepco
Zdjęcie główne: mat. prasowy