noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Eobuwie.pl i adidas wchodzą do wirtualnej rzeczywistości z modowo-gamingową współpracą z Roblox

Eobuwie.pl i adidas wchodzą do wirtualnej rzeczywistości ze swoją grą na Robloxie

REKLAMA
noSlotData

Odkąd termin rozszerzona rzeczywistość pojawił się w debacie publicznej, nie jako dystopijna wizja dalekiej przyszłości, a realne funkcjonalności, które lada dzień mają zdominować teraźniejszość, dla świata mody oznaczało to nowe perspektywy. Marki związane z modą zobaczyły w tych narzędziach szansę na ułatwienie drogi zakupowej, lepszą relację z klientem, a także na jeszcze więcej doświadczeń wychodzących daleko poza same zakupy. Wielkie domy mody nie ukrywają tego, że w sztucznej inteligencji i wirtualnej rzeczywistości wypatrują cech, które miałyby szansę rozwinąć ich biznesy. Do grona światowych gigantów, którzy stawiają pierwsze kroki w kierunku działalności w tzw. wirtualnym świecie dołącza adidas, a także działająca na kilkunastu europejskich rynkach marka eobuwie.pl. 

Materiał sponsorowany

Moda w świecie AI

Fakt, że w ekspresowym tempie pojawiają się narzędzia, które obejmują rolę wirtualnych asystentów, nie jest wcale zaskakujący. O tym jak roboty przejmą kontrolę nad światem już dwie dekady temu snuł wizję Steven Spielberg w swoim uznanym filmie „AI: Sztuczna Inteligencja”. I chociaż roboty, takie, które znamy z dystopijnych opowieści, nie są na razie dla firm aż tak interesujące, internetowi doradcy już tak. Mowa o rewolucyjnych narzędziach takich jak Chat GPT czy Midjourney, które potrafią z sukcesem pisać artykuły, wiersze, scenariusze czy generować zdjęcia i grafiki. Dla marek odzieżowych oznacza to przede wszystkim wiele oszczędności, a także rozszerzenie doświadczeń, które konsumenci dostają poza tradycyjną koncepcją zakupów.

Eobuwie.pl to jedna z najbardziej technologicznie rozwiniętych marek modowych w tej części Europy. Fenomenem stała się dzięki rewolucyjnym technologiom, które mają za zadanie wyeliminować nietrafione wybory zakupowe. Za to odpowiada usługa esize.me, która proponuje zmierzenie oraz skan stopy i na ich podstawie wybór perfekcyjnego rozmiaru obuwia, dopasowanego pod względem długości, szerokości i kształtu. Marka eobuwie.pl jako pierwsza zrezygnowała z tradycyjnej ekspozycji w swoich sklepach stacjonarnych na rzecz ekranów z witryną sklepu internetowego. To właśnie tam można zamówić produkty do przymierzenia, a one w ekspresowym tempie dostarczane są ze zlokalizowanego na tyłach sklepu magazynu.

Fot. Kadry z gry adiventure by eobuwie.pl

Eobuwie.pl i adidas wchodzą do wirtualnej rzeczywistości z modowo-gamingową współpracą z Roblox

Eobuwie.pl w swojej technologicznej misji idzie o krok dalej i razem z adidasem inicjują swoją wspólną przygodę w wirtualnej rzeczywistości. Platforma chce w ten sposób nie tylko dokonać pierwszego kroku w kierunku działalności w wirtualnym świecie, ale także edukować klientów i pokazać im zupełnie nowe, ekskluzywne doświadczenia.

Eobuwie.pl za tzw. pierwszy krok na księżycu, wybrało platformę społecznościową Roblox, która codziennie przyciąga blisko 52 milionów aktywnych graczy. W ramach współpracy, wprowadził do gry serię ekskluzywnych produktów adidas, takich jak adidas Avryn, adidas Ultra Boost 1.0, adidas Supernova, adidas Web Boost, adidas Ultra Boost Light oraz adidas Terrex Swift. Gracze mają możliwość ubrania swojego awatara – czyli siebie – w modele marki. Gra adiventure by eobuwie.pl wzbogacona została o liczne atrakcje takie jak wspólne wydarzenia i konkursy, które pozwalają fanom zdobyć ekskluzywne przedmioty i ubrania.

Gra oferuje użytkownikom świat pełen przygód, w pięciu różnych światach, na kilku zupełnie innych torach. Każdy z graczy może, dzięki specjalnym modelom adidas, wykorzystywać swoje supermoce, podczas wyścigu przez miasto, dziki las, lodową pustynię Arktyki czy Wulkan. Prędkość biegu ma tutaj istotne znaczenie, bo to właśnie szybkość decyduje o miejscu w rankingu. Grać można solo lub z innymi graczami.

Gra adiventure by eobuwie.pl, powstała we współpracy marek eobuwie.pl i adidas, to ważny krok w kierunku kreowania przyszłości mody wirtualnej. Projekt otwiera zupełnie nowe możliwości nie tylko dla młodszego pokolenia, dorastającego w nowych cyfrowych realiach, ale także dla stałych użytkowników mody, którzy mogą spojrzeć na nią z zupełnie innej perspektywy, właśnie poprzez doświadczenia w rzeczywistości wirtualnej.

Współpraca Roblox i eobuwie.pl to zatarcie granic między rzeczywistym światem mody, a wirtualnym światem gier. W miarę coraz większego znaczenia mody cyfrowej, możemy spodziewać się coraz większego wpływu tego zjawiska na przemysł odzieżowy i sposób, w jaki w ogóle postrzegamy modę.

Wyrażanie siebie w metaversie

Marki same przyznają, że gry wideo i platformy społecznościowe stały się doskonałym połączeniem świata mody i gier wideo. W przyszłości można się spodziewać jeszcze więcej tego typu projektów, co może wpłynąć na nowe trendy i kierunki w przemyśle modowym. Wirtualna moda pozwala na zaawansowane eksperymentowanie z różnorodnymi stylami w bezpiecznym środowisku, jednocześnie zachęcając młodsze pokolenia do odkrywania własnej tożsamości poprzez ubiór. Marka adidas już zaczęła pierwsze eksperymenty z modą zlokalizowaną w wirtualnej rzeczywistości. Kolekcje powstałe pod szyldem metaverse czy NFT, są nieprzerwanym hitem i stanowią dla innych brandów pewien benchmark działań.

Interaktywne kolekcje, czyli tzw. ubrania, które nie istnieją (a w zasadzie istnieją tylko wirtualnie), dla marek odzieżowych oznaczają nie tylko nadążanie za duchem czasu, ale też wychodzenie naprzeciw nowym technologicznym trendom. Zaś dla działów marketingu oznacza to nowe wyzwania, zwłaszcza dotyczące tego, jak w przyszłości promowana będzie moda i produkty. Ale moda wirtualna ma też duży potencjał, by w branży mody zabezpieczyć pewien obszar rynku i to na dłużej. W zeszłym roku, w rzeczywistości wirtualnej, zorganizowano pierwszą edycję Metaverse Fashion Week, na którym aż 50 marek z całego świata zaprezentowało swoje wirtualne kolekcje, wśród nich m.in. Paco Rabane, Dolce&Gabbana, Etro czy Tommy Hilfiger. Ubrania można było zakupić od razu po pokazie, rzecz jasna w wirtualnej walucie.

Tak więc wygląda na to, że w przyszłości (i chyba nie aż tak dalekiej) ważne będzie dla nas nie tylko jak my wyglądamy, ale również jak wygląda nasz avatar. I jeśli wierzyć markom eobuwie.pl i adidas, wirtualna rzeczywistość będzie świetną platformą do rozmaitych eksperymentów modowych i wyrażania siebie.

Przeczytaj również: Live shopping: globalna wartość handlu na żywo rośnie w zaskakującym tempie!

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES