Organiczna bawełna, włókna powstałe z konopii oraz w pełni recyklingowany poliester – zapowiedź nowej linii Lidii Kality i pierwszego etapu do nowego, zrównoważonego rozwoju marki.
Troska o środowisko naturalne, to obecne jeden z najważniejszych tematów społecznych – dotyczy on każdego aspektu życia, także mody. Odpowiedzialność za własny produkt i chęć pełnej integracji ze świadomym klientem a także poszerzanie świadomości wśród ludzi to jeden z głównych powodów stworzenia nowej linii ubraniowej Lidii Kality – HARMONY.
Już 30 lipca w e-sklepie projektantki pojawi się zupełnie nowy koncept kolekcji oparty na naturalnych materiałach wykonanych z włókna konopnego, bambusa, lnu, organicznej bawełny czy wspomnianego już w pełni recyklingowanego poliestru.
Pierwsza kolekcja, to przede wszystkim minimalistyczny, ponadczasowy design i bezpieczne dla środowiska naturalnego materiały, dzięki którym każdy z produktów będzie mógł przez długi czas służyć klientkom marki. Kolekcja daje poczucie przytulności, ciepła i komfortu. Będzie to również pierwsza z kolekcji, w której poza zaprojektowanymi dla kobiet modelami w stylu BASIC znajdziemy także ich męskie odpowiedniki wykonane z wysokogatunkowej bawełny organicznej z certyfikatem GOTS świadczącego o tym, że pochodzi z włókien naturalnych, których uprawa prowadzona jest w sposób ekologiczny, oraz gdzie ważną rolę odgrywa również odpowiednia gospodarka wodna.
Lidia Kalita jako prekursorka mody autorskiej w Polsce nie zapomniała również o detalach podwyższających standardy kolekcji. Przykładem mogą być guziki koszul wykonane z kokosa, umieszczone wewnątrz miękkich, długich bluz oraz płaszczy rysunki projektantki a także dobrze oddające emocje towarzyszące powstawaniu kolekcji wiersze autorstwa Virginii Woolf.
Odpowiedzialna moda, to jednak nie tylko dobrej jakości materiały – równie ważne jest miejsce ich wytworzenia oraz to, gdzie realizowany jest proces produkcyjny. Lidia Kalita od zawsze dba o to, aby każdy z produktów sygnowanych jej nazwiskiem był produkowany przez polskich rzemieślników, ekspertów z dziedziny krawiectwa. Niezwykle się cieszę, że napis, który od zawsze mamy na naszywkach i etykietach – MANUFACTURED IN POLAND – jest swego rodzaju gwarancją jakości i podstawą mojej marki – mówi projektantka.