REKLAMA

Domowi definiuje najważniejsze pojęcia w modzie w słowniku

REKLAMA
REKLAMA

Od Christiana Diora i haute couture po Conversy i jelly shoes – Domodi zabiera nas w stylową podróż po modowej osi czasu, przedstawiając pierwszy w Polsce słownik z pojęciami z branży fashion! Znajdziemy w nim najważniejsze postacie i marki, które zmieniły świat mody. Trendy i style, z którymi utożsamiają się miliony. Ubrania, buty i dodatki, które tworzą dzisiejszą garderobę. Moda zamknięta w wersji papierowej? Domodi idzie o krok dalej – wraz z książką światło dzienne ujrzała interaktywna wersja online projektu!

20 stycznia miała miejsce premiera Słownika mody Domodi w limitowanej edycji 200 egzemplarzy. Co w nim znajdziemy? Pierwsze wrażenie robi dopracowana forma słownika, za którą odpowiada Angelika Kukioła. Kunsztownie wykończony, poręczny format słownika z oryginalną okładką z wytłoczonymi hasłami to dopiero początek modowej przygody. Wnętrze książki to nie tylko prawdziwa skarbnica pojęć, ale również inspirujące przeżycie za sprawą autorskich zdjęć ilustrujących hasła. Tu brawa należą się Antoninie Lasocie, Róży Smółce i Anice Batkowskiej, które w trakcie dedykowanej projektowi sesji zdjęciowej stworzyły fotografie na miarę międzynarodowych magazynów modowych. Domodi zadbało również, abyśmy nie odczuli niedosytu po zamknięciu papierowej wersji.

Internetowy zbiór modowych pojęć

Słownik mody istnieje również w wersji online w postaci interaktywnej platformy, która pozwala na błyskawiczne lawirowanie między najważniejszymi pojęciami w modzie. Użytkownik szybko może wyszukać interesujące go hasło, przejść do kolejnego, zobaczyć powiązane z nim terminy, a także poznać historię twórców słownika. W projekt zaangażowało się grono znanych postaci z branży fashion m.in.: dziennikarka Paulina Smaszcz-Kurzajewska, blogerka Macademian Girl, ilustratorka Anna Halarewicz czy stylistka Marta Siniło. Każdy z twórców miał za zadanie opracować hasło w słowniku, rozwijając je na swój sposób, stając się jednocześnie jego ambasadorem. W ten sposób narodził się oryginalny, angażujący projekt społeczny, o którym na pewno będzie głośno – Domodi zaprasza do współpracy twórców, którzy uzupełnią online’ową encyklopedię mody o kolejne hasła.

Chcemy, aby słownik – tak jak moda – nie stał w miejscu, a dynamicznie się rozwijał na naszych oczach – mówi Sandra Kotarska, jedna z koordynatorek projektu – Nie sądziliśmy, że projekt spotka się z tak pozytywnym odbiorem. To daje nam apetyt na więcej. Internetowy słownik mody ma potencjał stać się merytorycznym źródłem wiedzy dla fashionistek, jak i zwykłych ludzi, ciekawych modowych pojęć. A ty jesteś ciekawy? Zobacz wersję online pierwszego w Polsce słownika mody!

>>> Przeczytaj również: ANALIZA: H&M kontra Zara – starcie gigantów

mat. prasowe
mat. prasowe


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES