Grupa LPP rozpoczęła 2025 r., osiągając imponujące wyniki finansowe i potwierdzając swoją silną pozycję wśród liderów branży odzieżowej w Europie Środkowo-Wschodniej. Polski gigant – właściciel marek Reserved, Sinsay, Cropp, House i Mohito – skutecznie łączy rozwój kanałów sprzedaży offline i online, elastycznie reagując na zmieniające się warunki rynkowe i oczekiwania konsumentów.
W artykule przeczytasz:
- Jakie wyniki finansowe osiągnęła Grupa LPP w Q1 2025?
- Szybko rosnący e-commerce i dynamiczny rozwój sieci stacjonarnej.
- Ekspansja międzynarodowa i ambitne cele na najbliższe lata.
- Nowoczesne technologie w służbie wzrostowi.
Wyniki finansowe LPP: rośnie sprzedaż offline i online
LPP kontynuuje długoterminową strategię rozwoju – skupia się nie tylko na wzmacnianiu sieci stacjonarnej, ale także sprzedaży online. Dzięki temu właściciel Reserved, Mohito, Cropp, House i Sinsay zamknął Q1 2025 z przychodami rzędu 5 mld złotych (+24% w walutach stałych). Sprzedaż offline zwiększyła się o 19,9% r/r, podczas gdy obszar e-commerce zanotował wzrost o 25,1% r/r. Za to koszty SG&A rosły wolniej od przychodów.
Dzięki optymalnemu wykorzystaniu infrastruktury i kontroli rentowności Grupa LPP wróciła do dwucyfrowego wzrostu zysków. Dzięki temu spółka wypracowała 464 mln zł zysku operacyjnego (+13%) oraz prawie 938 mln złotych EBITDA (+18%). Polska firma chce w ten sposób utrzymać pozycję spółki dywidendowej, jednocześnie zachowując solidne wyniki finansowe. Celem jest podwojenie przychodów i zwiększenie sieci stacjonarnej do 2027 r.
„Za nami intensywny, ale i udany pod względem sprzedaży początek roku. Cieszy nas dobry odbiór naszych kolekcji wiosennych, szczególnie że w skali całego rynku nastroje konsumenckie są stonowane. Tymczasem wypracowane w LPP, zarówno w kanale tradycyjnym, jak i online, dwucyfrowe wzrosty przychodów potwierdzają, że nie tylko doskonale wyczuwamy oczekiwania klientów, ale elastycznie reagujemy na zmieniające się warunki rynkowe. Priorytetem pozostaje dla nas przede wszystkim szersze spojrzenie na rynek oraz intensywny, a jednocześnie stabilny i bezpieczny rozwój Grupy w kolejnych latach”
– mówi wiceprezes LPP ds. finansowych, Marcin Bójko.
To kolejny sukces LPP. Wcześniej Grupa trafiła na listę 50 najlepszych pracodawców w Polsce
136 nowych sklepów pod szyldem marek LPP
W Q1 2025 LPP otworzyło 136 nowych sklepów. Aż 112 z nich to punkty Sinsay – marki działającej w modelu „Design&Value”. Dzięki rozwojowi sieci salonów stacjonarnych polski gigant odzieżowy może pochwalić się prawie 3 tys. lokalizacji i łączną powierzchnią sprzedażową przekraczającą 2,5 mln m² (+22% r/r).
„Zrealizowane przez nas w pierwszym kwartale otwarcia to dopiero początek przyjętego na ten rok planu. Kolejny etap to uruchomienie w samym tylko drugim kwartale około 300 nowych sklepów wszystkich marek. Kumulację w zakresie zwiększenia zasięgu sieci stacjonarnej przyniesie natomiast drugie półrocze br. Konsekwentnie podążamy obraną ścieżką i realizujemy nasz plan skalowania biznesu, a wyniki 1Q25 bardzo dobrze oddają naszą szerszą perspektywę strategiczną, tj. ścieżkę rentownego wzrostu, przy bezpiecznym podejściu do fundamentów finansowych i dzieleniu się zyskami z akcjonariuszami”
– tłumaczy wiceprezes zarządu LPP.
Sprawdź: 10 nowych sklepów Sinsay w ciągu doby
E-commerce zyskuje na znaczeniu
Wzrost w sektorze e-commerce wyniósł w Q1 2025 wygenerował blisko 1,5 mld złotych przychodów. Biorąc pod uwagę rosnącą sprzedaż internetową, LPP kontynuuje rozwój kanału online. Kluczowe są tu aplikacje mobilne, które aktualnie generują 60% sprzedaży w Reserved i aż 80% w Sinsay.
Równie dobrze radzi sobie aplikacja Mohito, którą pobrano ponad 3 mln razy
LPP stawia na rozwój nie tylko na polskim rynku
LPP nie zwalnia tempa i kontynuuje ekspansję na kolejnych rynkach. W Q1 2025 Grupa zadebiutowała w Albanii i Kosowie, gdzie wkrótce pojawi się 20 kolejnych sklepów Sinsay. Oprócz Europy polska spółka celuje w Azję Centralną. W planach ma otwarcie aż 60 nowych salonów Sinsay w Kazachstanie do końca roku. Oprócz tego budżetowa marka w portfolio LPP pojawi się również Uzbekistanie, Azerbejdżanie i Gruzji. Za to w Q1 2026 r. ma zadebiutować w Mołdawii.
„Pierwszy kwartał tego roku zamykamy z przekonaniem, że przyjęta strategia rozwoju w oparciu o unikalny i skalowalny koncept Sinsay w perspektywie długoterminowej pozostaje bez zmian. Kluczową kwestią w wykonaniu naszych celów nie jest jednak liczba otwieranych sklepów w kolejnych kwartałach, a to, co w ostatnich latach było naszą przewagą, czyli elastyczne dostosowanie założeń do realiów, z jakimi spotykamy się na każdym etapie realizacji planów biznesowych. […] celem jest dziś optymalizacja miksu ofertowego w wybranych salonach o najmniejszym rozmiarze oraz koncentracja na formatach i lokalizacjach najbardziej jakościowych w długiej perspektywie”
– tłumaczy Bójko.
Wsparcie nowych technologii
Grupa LPP idzie z duchem czasu i wykorzystuje nowe technologie, aby osiągnąć wyznaczone cele. W związku z tym korzysta między innymi z rozwiązań bazujących na algorytmach AI, aby ocenić potencjał danej lokalizacji. Sztuczna technologia uwzględnia między innymi historyczne dane, dzięki czemu spółka może ograniczyć ryzyko podjęcia nietrafionej decyzji biznesowej.
Oprócz tego rośnie znaczenie automatyzacji i robotyzacji w logistyce. W Q1 2025 magazyn zlokalizowany pod Bydgoszczą zdobył nowe wyposażenie – pojawiły się w nim roboty autonomiczne. Dodatkowo Grupa rozbudowała centrum dystrybucyjne w Brześciu Kujawskim. LPP chce w ten sposób poprawić:
- alokację towarów,
- efektywność wykorzystania zasobów magazynowych,
- proces zarządzania łańcuchem dostaw.
LPP planuje wydać w 2025 r. aż 3 mld złotych na „rozbudowę potencjału logistycznego, rozwój sieci stacjonarnej i nowoczesne technologie”.
Może Cię zainteresować: Właściciel Zary prezentuje wyniki finansowe za Q1 2025
Zdjęcie główne: materiały prasowe