Czy wystawcy mają realny wpływ na frekwencję na targach? Oczywiście, że tak! I to nawet nie wiesz jak duży. Zapewne nie zdajesz sobie sprawy z tego, ile organizatorzy targów przeznaczają pieniędzy oraz przede wszystkim czasu na rozpromowanie wydarzenia. Trzeba jednak pamiętać, że „do tańca trzeba dwojga”. To projektanci są gwiazdami na targach mody i mają dotarcie do swoich klientów. Jak sprawić, by goście przychodzili właśnie do Ciebie? Jak najlepiej wykorzystać kanały promocji? Podpowiada Magda Buczak, Project Manager targów Slow Fashion oraz Slow Weekend.
Facebook to bardzo silne narzędzie, które pozwoli w łatwy i tani sposób dotrzeć do Twoich fanów. Wystarczy, że Ty zainwestujesz w reklamę, wykorzystasz wszystkie nośniki (cover photo, założenie eventu, komentarze) oraz uruchomisz swoją bazę kontaktów.
Najważniejsze to zaproszenie znajomych na oficjalny event i udostępnienie go w trybie publicznym na swoim Facebooku oraz na fanpage’u marki. Dzięki temu zakomunikujesz swoją obecność na wydarzeniu. Niech Twoi fani wiedzą, że spotkają Cię tam osobiście. Dodatkowo umieść w swoich social mediach dedykowaną grafikę „Biorę udział w targach Slow Fashion”, którą otrzymujesz od nas z innymi materiałami. Warto również poszerzać zasięgi poprzez udostępnianie postów o np. atrakcjach dodatkowych na targach, które mogą zainteresować Twoich fanów.
Wiele osób nie docenia wagi i możliwości swojej bazy mailingowej, a to przecież bezpośredni kontakt do Twojego klienta. Warto zainwestować w ciekawą grafikę i zaprosić odbiorców na targi. Na pewno pójdzie nam łatwiej, kiedy zachęcimy rabatem za zakupy lub premierą kolekcji na targach Slow Fashion. Dzięki temu sprawimy, że goście docenią Twoją obecność w konkretnym miejscu. Warto być unikalnym i ekskluzywnym.
Nie zapomnij przygotować specjalnych banerów na swoją stronę www, sklep czy blog. Zadbaj, by Twoi kliencie nie zapomnieli o możliwości spotkania Cię osobiście w danym miejscu. Wyjaśnij im w poście na blogu czym dla Ciebie jest Slow Fashion i zaproś osobiście na wydarzenie.
Wykorzystaj też możliwości Instagrama czy Snapchata. Dzięki Instastories możesz w ciekawy sposób pokazać swoje przygotowania do targów. Zaproś swoich obserwatorów do swojej pracowni, uchyl rąbka tajemnicy i odsłaniaj powoli karty. Pokazywanie procesu produkcji po kawałku sprawi, że Twoi klienci będą chcieli zobaczyć efekt końcowy. Na żywo.
Wszelkie kanały w Internecie nie zastąpią szeptanki oraz zwykłego polecenia danego wydarzenia. Warto chwalić się swoją pracą, sukcesami, inspiracjami i pomysłami. Przeszukaj w głowie swoje kontakty i zastanów się czy nie masz w gronie znajomych kogoś z mediów, kto mógłby napisać o Twojej marce lub o targach Slow Fashion. W końcu stoi za Tobą idea, projektujesz z pasją i zależy Ci, żeby ludzie mogli Cię lepiej poznać. Powieś plakaty w swoim sklepie, w knajpie u znajomych i spraw, by ludzie poznali Ciebie, Twoich przyjaciół projektantów i targi Slow Fashion.
Targi, dzięki którym goście mogą sami uszyć na maszynie Juki ocieplacze na dłonie czy komin. Mają możliwość upcyklingu swoich ubrań w strefie Factory, czyli nadania drugiego życia rzeczom, które mają już swoje lata. To tu mogą też oddać swoje nieużywane już tekstylia VIVE Textile Recycling i otrzymać ekotorbę z recyklingu. W tym miejscu nauczą się również jak oszczędzać wodę, a przy okazji czas i pieniądze dzięki systemom filtrującym Grohe. Czy to nie brzmi dobrze?
Targi Slow Fashion #9 – Warszawska Jesień
Kiedy: 30 września i 1 października 2017 r.
Gdzie: PGE Narodowy (aleja Józefa Poniatowskiego 1) Godziny otwarcia: 11.00 – 19.00
Targi Slow Fashion #10 – Wrocławska Jesień
Kiedy: 14 i 15 października 2017 r.
Gdzie: Hala Stulecia (ul. Wystawowa 1)
Godziny otwarcia: 11.00 – 19.00
Wstęp na wydarzenie: 10 PLN / 2 dni, dzieci i młodzież do lat 12 wstęp bezpłatny.
Targi Slow Fashion #9 – Warszawska Jesień: bit.ly/SlowFashion9
Targi Slow Fashion #10 – Wrocławska Jesień: bit.ly/SlowFashion10