noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Demna odchodzi z Balenciagi, by zostać nowym dyrektorem kreatywnym Gucci. Na zdjęciu zbliżenie na twarz projektanta z brodą i kolczykiem w uchu, ubranym w czarną koszulkę, na jasnym tle.

Demna został nowym dyrektorem kreatywnym Gucci

REKLAMA
noSlotData

Demna odchodzi z Balenciagi, aby objąć stanowisko nowego dyrektora artystycznego Gucci. Kering, właściciel marki, liczy na to, że kreatywność gruzińskiego projektanta pozwoli wyrwać włoski dom mody z marazmu i przywróci jego dawną świeżość.

Wreszcie poznaliśmy odpowiedź na jedno z najbardziej palących pytań branży: Demna, dotychczasowy dyrektor kreatywny Balenciagi, został ogłoszony nowym dyrektorem artystycznym legendarnego domu mody Gucci. Informację tę potwierdziła grupa Kering, właściciel obu marek.

“Jego kreatywna moc jest dokładnie tym, czego Gucci potrzebuje” 

– powiedział François-Henri Pinault, prezes i dyrektor generalny Kering.

Z Balenciagi do Gucci

43-letni projektant, urodzony w Gruzji, pożegna się z Balenciagą po swoim ostatnim pokazie haute couture 6 lipca, by następnie rozpocząć nowy rozdział we włoskim gigancie luksusu. W Gucci będzie współpracował z dyrektorem generalnym Stefano Cantino. Kering poinformował, że nazwisko następcy Demny w Balenciadze zostanie ogłoszone wkrótce.

Jestem naprawdę podekscytowany, że dołączam do rodziny Gucci,” powiedział Demna w oświadczeniu. “To zaszczyt przyczynić się do rozwoju domu, który głęboko szanuję i od dawna podziwiam. Nie mogę się doczekać, aby wspólnie ze Stefano i całym zespołem napisać nowy rozdział tej niesamowitej historii Gucci.

Demna: kim jest nowy dyrektor kreatywny Gucci?

Już w 2021 roku Demna zapowiedział swoją wizję współpracy z Gucci, udzielając ówczesnemu dyrektorowi kreatywnemu Alessandro Michelemu błogosławieństwa na kreatywne zapożyczenie sylwetek i kodów Balenciagi do projektu “Hacker Project”. Wówczas grafiki Balenciagi pojawiły się na kultowych akcesoriach Gucci, takich jak torebka Jackie, a Michele dodał swój charakterystyczny, eklektyczny styl do surowych, współczesnych sylwetek Demny.

Teraz Demna stoi przed wyzwaniem ukształtowania własnej wizji Gucci. W Balenciadze, którą objął dekadę temu, jego misją było rozwinięcie i dostosowanie nowatorskiej, ulicznej i humorystycznej estetyki, którą wcześniej przedstawił światu za pośrednictwem Vetements w 2014 roku. Szacuje się, że przychody Balenciagi wzrosły z około 200 milionów euro w pierwszym roku jego pracy do 1,76 miliarda euro w 2021 roku.

Przeczytaj również: Donatella Versace żegna się ze stanowiskiem dyrektor kreatywnej Versace!

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES