Dziś ciężko sobie wyobrazić, by Pepco miało być nieobecne w polskim krajobrazie. Licząca niemal 1200 sklepów w Polsce marka stała się w wielu przypadkach pierwszym wyborem konsumentów w zakresie ubrań, akcesoriów czy gadżetów do domu. Za popularnością Pepco przemawiają oczywiście stosunkowo niskie ceny, szeroka promocja w mediach, a także (jak dotąd) brak problemów wizerunkowych, które miałyby spowodować straty dla firmy. Marka stale się rozwija i planuje kolejne działania mające na celu zmonopolizowanie rynku. Jak firmie udało się odnieść tak wielki sukces? I czy Pepco to polska firma? Sprawdzamy historię marki.
Przeczytaj również: Trendy modowe w dyskontach? Czy odzież z Pepco ma jakość?
Autor: Wojciech Szczot
- Pepco stanowi częściej wielkiej grupy Pepco Group, w skład której wchodzą również Dealz i
Poundland - Pepco posiada sklepy w 19 europejskich krajach jak Włochy, Hiszpania czy Niemcy
- Zarząd Pepco skupia się na sprzedaży w sklepach stacjonarnych eliminując przy tym zakupy
internetowe
Kto jest właścicielem firmy Pepco?
Start działalności Pepco datuje się na 1999 rok, kiedy jako oddział brytyjskiej firmy Brown&Johnson, otworzyła w Polsce 14 sklepów, począwszy od tego zlokalizowanego w Bydgoszczy. Po niemal 5 latach, w 2004 roku, spółka została przejęta przez pochodzącą z Południowej Afryki firmę Pepkor. Aktualnie Pepco stanowi część grupy Pepco Group. Właścicielem sieci jest za to Stenhoff International Holdings (właściciel sieciPoundland, mającej w swojej ofercie sklepy Dealz), światowy gigant meblarski z siedzibą w Sandton w RPA, wyspecjalizowanej w logistyce i aranżacji wnętrz. Pepco zadebiutowało w 2021 roku na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, co jest efektem posiadania przez grupę (włączając w to marki Pepco, Dealz i Poundland) blisko 4000 sklepów na całym świecie w 19 europejskich miastach. Sukces marki został przypieczętowany w 2022 roku, kiedy sieć Pepco znalazła się na 2. miejscu rankingu Forbesa na Najlepszych Polskich Pracodawców.
Przeczytaj więcej: Właściciel Pepco zbankrutował. Czy popularny detalista zamknie swoje sklepy?
Sklepy
Dzięki nieprzerwanym wzrostom, na chwilę przez światowym kryzysem, w 2007 roku Pepco otworzyło setny sklep w Polsce, podwajając ten wynik dokładnie 7 lat później. W międzyczasie marka rozpoczęła ekspansję na europejskim rynku, otwierając swoje sklepy m.in. w Czechach, na Słowacji, Rumunii i Węgrzech. Przez kolejne lata marka stawiała sobie coraz większe cele, wchodząc na rynek zachodni, m.in. do Włoch, Hiszpanii, Austrii czy Grecji. Ostatnie decyzje firmy szczególnie zelektryzowały odbiorców – marka zapowiedziała wejście na rynek niemiecki, obok takich gigantów jak Tedi, Kik czy Woolworth (który w tym roku zapowiedział z kolei wejście do Polski. Mimo obaw ekspertów mówiących o kryzysie tego obszaru rynku w Niemczech (Primark i Orsay zamykają swoje sklepy ze względu na słabe wyniki), Pepco wyraża spokój i powołuje się na szeroką ofertę i przystępne ceny.
Przeczytaj również: Pepco wprowadza do swojej oferty kosmetyki. Jakie produkty znajdziemy na półkach?
Czy Pepco można kupić przez internet?
Pepco, podobnie jak Kik czy Woolworth, nie posiada swojego sklepu internetowego co jest tożsame ze strategią firmy, by docierać do konsumentów „z ulicy”. Co prawda marka robiła nieśmiałe kroki w kierunku przeniesienia, chociaż w małym stopniu, sprzedaży do sieci, jednak po roku testów na ośmiu platformach typu marketplace, projekt ten zamknięto. W tym czasie produkty nabyć można było m.in. na Allegro, Ceneo, Empik.com, Morele, erli.pl, Mall.pl, arena.pl i shumee.pl. Marka przeceniła jednak możliwości internetu, w kontekście sprzedaży produktów w tak niskiej cenie. Za wycofaniem się ze sprzedaży internetowej podała stosunkowo niską wartość przeciętnego koszyka i profil konsumenta, który ceni sobie bardziej osobiste wizyty w sklepach.
Przeczytaj więcej: Pepco rezygnuje z handlu e-commerce. Z jakiego powodu?
Zdjęcie główne: Pepco