Film Czarna Pantera, wytwórni Marvel Studios, zarobił ponad 500 milionów dolarów, zaledwie tydzień po premierze w Stanach Zjednoczonych. Nie powinno więc nikogo dziwić, że wywarł ogromny wpływ na popkulturę, a w świecie mody wywołał niemałe zamieszanie, przyczyniając się do wzrostu sprzedaży afrykańskich marek.
Czarna Pantera była jedną z najbardziej wyczekiwanych premier roku, nie tylko przez fanów komiksu Marvela, ale także przez fanów mody. Po pojawieniu się dwuminutowego zwiastunu filmu, w sieci rozpoczęło się szaleństwo na punkcie stylizacji mieszkańców filmowego świata – Wakandy. Popularnym tematem dyskusji w social mediach okazał się wybór stylizacji na pokaz premierowy Czarnej Pantery, a Twitter podbijał hashtag #BlackPantherSoLit.
>>> Przeczytaj również: Dlaczego Anna Wintour i Donatella Versace odwiedziły papieską siedzibę
Fani Czarnej Pantery rozpętali szaleństwo w świecie mody. Produkcja Marvela zapoczątkowała nowe zainteresowanie modą afrykańską, co przyniosło wzrost zysku finansowego lokalnym projektantom mody, jak podaje „Houston Chronicle”. Kutula – butik znajdujący się w Los Angeles, prowadzony przez siostry Anuluoha, doświadczył szaleństwa związanego z najnowszą produkcją Marvela. Od razu, kiedy trailer został wydany, zaczęłyśmy dostawać wiadomości i telefony. Interesujący jest fakt, że ludzie dzwonili spontanicznie i niezależnie. Każda z osób podjęła samodzielną decyzję, by się do nas zgłosić – powiedziała właścicielka butiku. Crown Ruby Collections, inna afrykańska marka, bazująca w Los Angeles, doświadczyła wzrostu sprzedaży produktów o 25 procent od stycznia do teraz, a wszystko dzięki tłumom, które zapragnęły ubrać się na premierę Czarnej Pantery.
>>> Przeczytaj również: Propozycja na weekend: „The Place” Paolo Genovese
Michelle Dalton Tyree, redaktor naczelny internetowego magazynu „Fashion Trends Daily” podkreśla, że wzrost sprzedaży ubrań związanych z premierą filmu jest częstym zjawiskiem, szczególnie przy pomocy dobrego marketingu. Podobne szaleństwo w świecie mody wywołały filmy takie jak Wielki Gatsby czy Słodkie zmartwienia. Styl lat dwudziestych rodem z powieści Scotta Fitzgeralda zainspirował projektantów do tworzenia sukienek z frędzlami, z obniżonym stanem i sięgających przed kolano. Po premierze, na ulicach coraz częściej można było spotkać kobiety z fryzurami w stylu bob. Natomiast bohaterki amerykańskiego serialu Słodkie zmartwienia, w marynarkach, mini spodniczkach i podkolanówkach, wpłynęły na to, jak dziś postrzegamy modę lat dziewięćdziesiątych.
Przemysł rozrywkowy Dalton Tyree porównuje do maszyny, zarabiającej ogromne sumy. Nie ma w tym nic zaskakującego, gdyż w samym 2016 roku przyniósł zyski 180 bilionów dolarów. W przypadku Czarnej Pantery jest jednak inaczej. Fani nie tylko kupują produkty inspirowane filmem Marvela, oni kreują obecne trendy – twierdzi Tyree.