Chociaż istnieje wiele modeli współpracy, które można wykorzystać w biznesie dla zwiększenia zysków, wciąż jest wiele firm, które nie korzystają z takich rozwiązań. Tym samym pozbawiają się szansy na wypromowanie marki oraz zdobycie nowych klientów.
- Czym jest co-branding?
- Co-branding – przykłady
- Co-branding w przypadku firm odzieżowych
- Jakie korzyści płyną z co-brandingu?
Jednym z ciekawszych rozwiązań, które warto wypróbować, jest co-branding. Za sięgnięciem po taki model współpracy biznesowej przemawia między innymi szansa zdobycia nowego obszaru rynku oraz zmniejszenie kosztów. Sprawdź, na czym dokładnie polega wspomniany model i jak możesz wykorzystać go w swojej firmie.
Czym jest co-branding?
Na początek warto ustalić, czym tak naprawdę jest co-branding. Pod tym określeniem kryją się wspólne działania firm, co pozwala połączyć potencjał związany z każdą z marek (współpraca może występować pomiędzy dwoma lub większą ilością firm). Najważniejsze jest, aby wszystkie strony osiągnęły dzięki tej współpracy korzyści. Jeżeli chcesz uzyskać dodatkowe informacje, dowiedz się, czym jest co-branding na blogu Harbingers.io. Możesz tam łatwo zamówić konsultację strategiczną, co pozwoli ci rozwinąć biznes.
Co-branding – przykłady
Świetnym przykładem udanej współpracy może być wydarzenie, które miało miejsce kilka lat temu. Felix Baumgartner jako pierwsza osoba w historii wykonał skok ze stratosfery, a wszystko zostało nagrane na kamerze marki GoPro. Wydarzenie mocno promowała firma Red Bull, co sprawiło, że trudno obecnie znaleźć osobę, która nie słyszałaby o dokonaniu Baumgartnera. Tym samym taki co-branding przyniósł korzyści każdej ze stron. Odważny mężczyzna zyskał sławę jako osoba, która skoczyła z wysokości około 39 kilometrów (podczas skoku przekroczył prędkość nawet dźwięku!), GoPro po raz kolejny pokazało, że sygnowane przez markę kamery sprawdzą się nawet w najtrudniejszych warunkach, a Red Bull miał świetną reklamę, a jednocześnie potwierdził, że popularne energetyki “dodają skrzydeł”. Jeszcze więcej przykładów takiej współpracy można znaleźć w branży mody.
Co-branding w przypadku firm odzieżowych
Jedną z akcji, w których wykorzystano co-branding i które zostały świetnie odebrane przez fanów obu marek, było zaprojektowanie luksusowych toreb przez Louis Vuitton. Wymiary toreb zostały przystosowane, aby pasować do bagażnika nowego modelu samochodu marki BMW.
Kolejną firmą odzieżową, która postawiła na partnerstwo, było Nike. Popularny producent odzieży sportowej nawiązał współpracę z Apple, czego efektem była specjalna linia ubrań i butów, które były kompatybilne ze sprzętem amerykańskiej firmy. Dzięki temu użytkownicy mogli słuchać łatwiej swoich ulubionych utworów podczas treningów.
Jakie korzyści płyną z co-brandingu?
Jak widać, chociaż w Polsce co-branding nie cieszy się jeszcze aż tak dużym zainteresowaniem firm, jak ma to miejsce za granicą. Warto jednak zainteresować się możliwościami, jakie daje taka forma współpracy. Istotną korzyścią związaną z tą formą jest połączenie dwóch (lub więcej, jeżeli współpraca przebiega pomiędzy większą ilością firm) działów odpowiedzialnych za marketing. Dzięki temu jest szansa, że specjaliści z innej firmy zaproponują pomysły, których w innym przypadku w ogóle nie brałoby się pod uwagę. Dodatkowo taka współpraca pozwala każdej ze stron dotrzeć do klientów drugiej firmy. Udana kampania pozwoli wzmocnić i odświeżyć wizerunek marki.
Chcesz rozwijać swoją firmę? Poznaj więcej ciekawostek marketingowych na blogu Harbingers. Sprawdź czym jest marketing sensoryczny.