Podczas gdy Unia Europejska i UOKiK walczą z chińskimi sklepami, którym zarzucają naruszenie praw konsumenta, Poczta Polska decyduje się na rozszerzenie współpracy z jednym z nich. Mowa o Temu – platformą typu „direct-from-factory”. Krajowy operator pocztowy chce w ten sposób skrócić czas dostawy i poprawić jakość usług.
Strategiczne partnerstwo
O „zacieśnieniu współpracy” z Temu Poczta Polska poinformowała w komunikacie wydanym 3 czerwca 2025. Operator pocztowy podkreśla, że jest to „partnerstwo strategiczne w celu wzmocnienia logistyki e-commerce w Polsce”. Wybór platformy nie jest przypadkowy – w marcu 2025 chiński gigant zajął 1. miejsce w kategorii e-commerce w badaniu Mediapanel. Tym samym pierwszy raz w historii wyprzedził Allegro.
Poczta powołuje się też na dane portalu informacyjnego Wirtualne Media. Zgodnie z nimi w lutym portal Temu zanotował 18 milionów odwiedzających z Polski.
Przeczytaj również: Temu na celowniku polskiego urzędu. UOKiK wykrył nieprawidłowości
Poczta Polska i Temu – sposób na szybsze dostawy?
Zacieśnienie współpracy między Pocztą Polską i Temu ma na celu „płynną integrację logistyczną”, która „zapewni szybsze dostawy klientom w całej Polsce”. Oprócz tego to sposób, aby zwiększyć poziom zadowolenia klientów zarówno chińskiej platformy, jak i krajowego przewoźnika, który – jak podkreśla w swoim komunikacie – wyróżnia się najwyższymi standardami realizacji usług. Mowa między innymi o opcji śledzenia przesyłki w czasie rzeczywistym czy możliwości potwierdzenia telefonicznego przed doręczeniem.
„Pełna obsługa procesów w szczytowych sezonach”
Firma chwali się najnowocześniejszymi węzłami logistycznymi zlokalizowanymi w różnych częściach kraju. Mowa o Wrocławiu, Ciemnem pod Warszawą oraz Lisim Ogonie koło Bydgoszczy. Dzięki temu Poczta Polska jest w stanie sortować, przetwarzać i dostarczać paczki do ponad 22 tys. punktów odbioru na terenie Polski. Wiele z nich znajduje się w sklepach, np. Żabce czy Dużym Benie. Polski operator podkreśla, że potrafi przetworzyć zamówienia jeszcze tego samego dnia.
„Poczta Polska jest naturalnym partnerem dla firm z rynku e-commerce. Współpraca z tak dużym, globalnym graczem, jak Temu, dodatkowo umacnia naszą silną pozycję. Polacy bardzo chętnie korzystają z platform zakupowych, więc zadaniem Poczty Polskiej jest usprawnienie procesu, skracanie czasu dostaw i zapewnienie konkurencyjnych cen”
– skomentował zacieśnienie współpracy wiceprezes Poczty Polskiej, Piotr Szajczyk.
Temu podbija polski rynek
Platforma Temu zadebiutowała w 2022 r., a w Polsce pojawiła się w lipcu 2023 r. Od startu chiński gigant rozszerzył swoją działalność na ponad 90 krajów i zasłynął z niskich cen. Zimą sklep podjął działania, które miały zachęcić polskie firmy do sprzedaży swoich produktów za pośrednictwem Temu. Mowa o modelu Local-to-Local, będącego elementem strategii platformy, która chce, aby aż 80% artykułów sprzedawanych na terenie Europy wysyłano z lokalnych magazynów.
„Niezawodna i wydajna logistyka jest kluczem do zapewnienia pozytywnych doświadczeń zakupowych. Współpracując z Pocztą Polską, wzmacniamy nasze możliwości realizacji zamówień w Polsce, zapewniając sprawniejszy proces dostawy dla naszych klientów”
– powiedział rzecznik Temu.
Może Cię zainteresować: Nowy gracz na rynku e-handlu. Będzie konkurencją dla Temu i Shein?
Zdjęcie główne: Spotlight Launchmetrics