noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Poczta Polska i Temu. Zdjęcie kobiety w spiętych ciemnych włosach, idącej ulicą w okularach przeciwsłonecznych. Kobieta nosi białą koszulę, luźną jasnoróżową marynarkę oraz ciemny krawat. Tło jest rozmyte.

Chińska platforma ze wsparciem Poczty Polskiej. Operator chce skrócić czas dostaw

REKLAMA
noSlotData

Podczas gdy Unia Europejska i UOKiK walczą z chińskimi sklepami, którym zarzucają naruszenie praw konsumenta, Poczta Polska decyduje się na rozszerzenie współpracy z jednym z nich. Mowa o Temu – platformą typu „direct-from-factory”. Krajowy operator pocztowy chce w ten sposób skrócić czas dostawy i poprawić jakość usług.

Strategiczne partnerstwo

O „zacieśnieniu współpracy” z Temu Poczta Polska poinformowała w komunikacie wydanym 3 czerwca 2025. Operator pocztowy podkreśla, że jest to „partnerstwo strategiczne w celu wzmocnienia logistyki e-commerce w Polsce”. Wybór platformy nie jest przypadkowy – w marcu 2025 chiński gigant zajął 1. miejsce w kategorii e-commerce w badaniu Mediapanel. Tym samym pierwszy raz w historii wyprzedził Allegro.

Poczta powołuje się też na dane portalu informacyjnego Wirtualne Media. Zgodnie z nimi w lutym portal Temu zanotował 18 milionów odwiedzających z Polski.

Przeczytaj również: Temu na celowniku polskiego urzędu. UOKiK wykrył nieprawidłowości

Poczta Polska i Temu – sposób na szybsze dostawy?

Zacieśnienie współpracy między Pocztą Polską i Temu ma na celu „płynną integrację logistyczną”, która „zapewni szybsze dostawy klientom w całej Polsce”. Oprócz tego to sposób, aby zwiększyć poziom zadowolenia klientów zarówno chińskiej platformy, jak i krajowego przewoźnika, który – jak podkreśla w swoim komunikacie – wyróżnia się najwyższymi standardami realizacji usług. Mowa między innymi o opcji śledzenia przesyłki w czasie rzeczywistym czy możliwości potwierdzenia telefonicznego przed doręczeniem.

„Pełna obsługa procesów w szczytowych sezonach”

Firma chwali się najnowocześniejszymi węzłami logistycznymi zlokalizowanymi w różnych częściach kraju. Mowa o Wrocławiu, Ciemnem pod Warszawą oraz Lisim Ogonie koło Bydgoszczy. Dzięki temu Poczta Polska jest w stanie sortować, przetwarzać i dostarczać paczki do ponad 22 tys. punktów odbioru na terenie Polski. Wiele z nich znajduje się w sklepach, np. Żabce czy Dużym Benie. Polski operator podkreśla, że potrafi przetworzyć zamówienia jeszcze tego samego dnia.

„Poczta Polska jest naturalnym partnerem dla firm z rynku e-commerce. Współpraca z tak dużym, globalnym graczem, jak Temu, dodatkowo umacnia naszą silną pozycję. Polacy bardzo chętnie korzystają z platform zakupowych, więc zadaniem Poczty Polskiej jest usprawnienie procesu, skracanie czasu dostaw i zapewnienie konkurencyjnych cen”

– skomentował zacieśnienie współpracy wiceprezes Poczty Polskiej, Piotr Szajczyk.

Temu podbija polski rynek

Platforma Temu zadebiutowała w 2022 r., a w Polsce pojawiła się w lipcu 2023 r. Od startu chiński gigant rozszerzył swoją działalność na ponad 90 krajów i zasłynął z niskich cen. Zimą sklep podjął działania, które miały zachęcić polskie firmy do sprzedaży swoich produktów za pośrednictwem Temu. Mowa o modelu Local-to-Local, będącego elementem strategii platformy, która chce, aby aż 80% artykułów sprzedawanych na terenie Europy wysyłano z lokalnych magazynów.

„Niezawodna i wydajna logistyka jest kluczem do zapewnienia pozytywnych doświadczeń zakupowych. Współpracując z Pocztą Polską, wzmacniamy nasze możliwości realizacji zamówień w Polsce, zapewniając sprawniejszy proces dostawy dla naszych klientów” 

– powiedział rzecznik Temu.

Może Cię zainteresować: Nowy gracz na rynku e-handlu. Będzie konkurencją dla Temu i Shein?

Zdjęcie główne: Spotlight Launchmetrics

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES