Dom mody Chloé oficjalnie potwierdził krążące już od jakiegoś czasu spekulacje – Chemena Kamali została wybrana nową dyrektor kreatywną francuskiej marki.
Czytaj także: ATELIER JOLIE X CHLOÉ: DEBIUTANCKA KOLEKCJA KAPSUŁOWA
Zmiany w szeregach Chloé
Nowa designerka zajęła miejsce Gabrieli Hearst, która zajmowała się projektowaniem kolekcji domu mody przez 3 lata. Jej pożegnalna linia dla marki została zaprezentowana podczas ostatniego Paris Fashion Week na sezon SS2024. Hearst potwierdziła swoje odejście z paryskiej marki już w lipcu, ale jej ustąpienie weszło w życie dopiero teraz. Obecnie Hearst planuje skupić się na rozwijaniu swojej autorskiej marki.
Z kolei 41-letnia Chemena Kamali jest absolwentką renomowanej londyńskiej uczelni Central St. Martins. Modowe doświadczenie zdobywała swoje m. in. w domu mody Saint Laurent jako dyrektor projektowania kolekcji damskich. Pracowała także jako konsultantka dla brandu Frame. Angaż na stanowisku creative director w Chloé to dla niej nowość, ale równocześnie powrót do korzeni. Kamali miała okazję pracować w teamie projektowania marki. Najpierw, kiedy brand był prowadzony przez Phoebe Philo, a następnie przez słynną już dyrektor kreatywną, Clare Waight Keller.
Zobacz także: GABRIELA HEARST OPUSZCZA DOM MODY CHLOÉ
Nowy trend wśród zatrudnień?
O przejęciu sterów w Chloe przez Kamali spekulowano już od jakiegoś czasu. Projektantka miała rozpocząć swoje przygotowania do zajęcia roli creative director już od momentu, kiedy latem Gabriela Hearst ogłosiła swoje pożegnanie z tą funkcją. Jej debiutancka kolekcja dla Chloé ujrzy światło dzienne w styczniu – będzie to linia przedsezonowa. Z kolei już w lutym projektantka odkryje swoją własną wizję dla domu mody regularną kolekcją ready-to-wear. Premierowa linia trafi na wybieg lutym w Paryżu.
„Moje serce zawsze było w Chloé. Znajdowało się tam już od momentu, kiedy przekroczyłam drzwi marki ponad 20 lat temu. Powrót wydaje się naturalny i bardzo osobisty.” – tak Chemena Kamali skomentowała swój angaż w domu mody.
Zatrudnienie Kamali na stanowisku dyrektor kreatywnej Chloe zbiegło się w czasie z podobnym przetasowaniem w szeregach domu mody Alexander McQueen. Tam nowym creative director został Seán McGirr, który zajął miejsce wieloletniej designerki marki, Sarah Burton. Co ciekawe, w obu tych przypadkach mowa o podobnym angażu. Mianowicie są to relatywnie mało znane nazwiska w branży mody, które przyjmowane są na główbne stanowiska do słynnych marek z tradycjami.
Zmiany kadrowe w branży mody w 2023 roku
To nie pierwsze zmiany kadrowe w branży mody, jakie nastąpiły w tym roku. Niedawno swoją eponimiczną markę opuścił Tom Ford, a jego miejsce jako dyrektor kreatywny zajął Peter Hawkings. Wśród innych znanych designerów, opuszczających duże domu mody znalazł się Jeremy Scott, który 10 lat spędził na pozycji creative director w Moschino. Także swoje pożegnanie ogłosił – czym zresztą zaskoczył całą branżę – Alessandro Michele. Po jego odejściu nowym projektantem w Gucci został Sabato De Sarno. Natomiast szeregi domu mody Louis Vuitton zasilił muzyk Pharrell Williams.
Ponadto Bruno Sialelli pożegnał się z domem mody Lanvin, markę Bally opuścił Rhuigi Villaseñor, a Ludovic de Saint Sernin ustąpił ze stanowiska dyrektora kreatywnego Ann Demeulemeester zaledwie po jednym sezonie.
Czytaj także: Zmiany w szeregach Alexander McQueen
Zdjęcie główne: Instagram @chloe