Grupa CCC po raz szósty podsumowała działania w zakresie Zrównoważonego Rozwoju. Zgodnie z przyjętą strategią, firma skupia się, na odpowiedzialności względem środowiska, produktu, społeczności oraz pracowników.
CCC a zrównoważony rozwój
Wraz z zaprezentowanym raportem finansowym, Grupa CCC poinformowała o swoich działaniach w zakresie rozwoju zrównoważonego. Wśród przedsięwzięć realizowanych w ubiegłym roku na szczególną uwagę zasługują te związane ze środowiskiem naturalnym. Dzięki rozwojowi projektu Green CCChallenge i wprowadzeniu kompleksowego programu redukcji zużycia paliw i energii, Grupa CCC zmniejszyła emisje gazów cieplarnianych w zakresie 1+2 (emisje bezpośrednie oraz wynikające z zakupu energii) o 23,6% rdr. Emisja w zakresie 3 (emisje w łańcuchu dostaw) została zaraportowana po raz pierwszy już w 2021, natomiast w 2022 Grupa CCC skalkulowała najistotniejszą dla swojej działalności kategorię związaną z emisjami pochodzącymi z zakupionych produktów i usług.
Będąc świadomą wpływu na środowisko, Grupa CCC kontynuuje prace nad strategią dekarbonizacji, której celem jest określenie ścieżki i wyznaczenie konkretnych działań w dążeniu do osiągnięcia zeroemisyjności.
Przeczytaj również: Grupa CCC podsumowuje 2022 r. “Do końca roku, chcemy zmniejszyć zobowiązania finansowe o blisko miliard złotych”
Kolejne kroki ku strategii GO.25
Z obszaru produktowego na uwagę zasługuje natomiast fakt, że portfolio Grupy CCC nieustannie rozszerzane jest o asortyment posiadający certyfikaty dla wykorzystywanych w nim materiałów. Udział skór pochodzących z certyfikowanych garbarni w roku 2022 wyniósł już niemal 58%, co stanowi wzrost o 19 p.p. rdr.
Nie zatrzymujemy się w realizacji Strategii Zrównoważonego Rozwoju, która jest integralną częścią naszej Strategii Biznesowej GO.25. Intensywnie pracujemy też nad dostosowaniem się do kolejnych wyzwań w odniesieniu do nowych europejskich wytycznych raportowania o zrównoważonym rozwoju. Mając świadomość wpływu na otoczenie, chcemy dalej wyznaczać wysokie standardy zrównoważonych działań na każdym poziomie
– wyjaśnia Marcin Czyczerski.
Podsumowanie działań realizowanych przez Grupę CCC w obszarze Zrównoważonego Rozwoju w 2022 r. jest dostępne na: https://corporate.ccc.eu/
CCC S.A. jest jedną z największych europejskich spółek w segmencie obuwia. Od maja 2021 r. poprzez sieć sklepów HalfPrice rozwija ona sprzedaż również w segmencie off-price. Grupa posiada ok. 90 platform e-commerce i ok. 1 000 sklepów w 28 krajach pod markami CCC, HalfPrice, eobuwie.pl, Modivo i DeeZee. CCC S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 2004 roku.
Przeczytaj również: Czy CCC jest na sprzedaż? Sprawdzamy plan spółki na wyjście z kryzysu