Tych, którzy marzą o pracy w branży modowej z roku na rok jest coraz więcej. W końcu mówimy o całym sektorze obuwniczo-odzieżowym, w którym dziś pracuje około 300 tysięcy osób. Liczba dostępnych zawodów staje się coraz dłuższa, a branża potrzebuje większej liczby specjalistów. Jak stać się jednym z nich i zdobyć pracę marzeń? W sekcji Kariera, postanowiliśmy stworzyć krótki przewodnik, który ułatwi Wam wkroczenie w świat mody.
- Zdobywaj wiedzę
Świat mody to nie tylko pokazy i piękne ubrania, ale przeróżne działy i funkcje odgrywające ogromną rolę w branży. Produkcja, public relations, sprzedaż czy fotografia to tylko niektóre aspekty branży modowej. Bardzo ważne jest, aby zdecydować, który obszar mody interesuje Cię najbardziej i doskonalić się właśnie w tym kierunku. Anne Slowey, Fashion News Director w „ELLE”, dodaje również, że osoby chcące pracować w branży modowej powinny zdobywać wiedzę na temat historii mody, muzyki, kina i polityki, ponieważ należy znać historię, żeby dostrzec to, co jest warte uwagi obecnie.
- Opracuj listę potencjalnych pracodawców i bądź na bieżąco
Kiedy już wybierzesz obszar, którym chcesz się zająć, sporządź listę firm, w których chciałbyś pracować bądź ludzi, którzy Cię inspirują. Warto nie tylko znać historię wymarzonej firmy, ale również interesować się jej bieżącymi sprawami. Przemysł ciągle się zmienia, ważne jest, aby nadążać za nowościami w trendach czy osiągnięciami projektantów.
- Stwórz przemyślane CV i list motywacyjny
List motywacyjny oraz CV są Twoją wizytówką i przepustką do kolejnego etapu rekrutacji. Pierwsze wrażenie ciężko zatrzeć, dlatego należy je dokładnie dostosować do profilu danej firmy. Jeżeli nie masz dużego doświadczenia – przykuj uwagę rekrutera listem moty
wacyjnym. Zdania w branży są podzielone: jedni wolą proste, solidnie zaprojektowane CV, inni uważają, że musi ono zwracać na siebie uwagę. Najlepiej znaleźć złoty środek, gdzie porządek i przejrzystość spotyka nutkę kreacji.
Chcesz osiągnąć sukces w branży modowej i znaleźć pracę marzeń? Przyjdź na nasze warsztaty!
APLIKUJ TUTAJ
4. Dbaj o swoją reputację w mediach społecznościowych
Instagram, Facebook czy Snapchat są narzędziami pomagającymi rozwijać Twoją osobistą markę. Linia rozdzielająca co jest, a co nie jest profesjonalne i akceptowalne jest niewyraźna biorąc pod uwagę specyfikę środowiska social media. Używaj ich mądrze.
- Zdobądź doświadczenie – idź na staż
Bardzo trudno jest wkupić się w łaski światka modowego, jednak jedyną dobrą radą jest ciągłe próbowanie. Powiedzieć, że warto pójść na staż to za mało, wręcz należy! Doświadczenie zawodowe w danej dziedzinie jest bezcenne. Pozwala nie tylko na poszerzenie swojej wiedzy, ale poznanie branży od podstaw oraz ludzi, którzy w niej pracują. Nawiązanie kontaktu i dobrych relacji z ludźmi z branży jest kluczowym elementem rozwoju w modzie.
- Podejmij inicjatywę
Dostanie się na Twój wymarzony staż nie wystarczy. Wszelkie zadania wykonuj z zapałem nawet te najprostsze lub te, które mogą wydawać się nudne. Nie czekaj również, aż ktoś Ci przydzieli jakieś obowiązki, dowiedz się co należy zrobić i zrób to. Taka postawa będzie o wiele wartościowsza dla Twojej firmy.
- Nie zapominaj o stroju
Zapał to nie wszystko, pamiętaj, że to jak wyglądasz na rozmowie kwalifikacyjnej pokazuje Twój stosunek do osoby, z którą rozmawiasz. Staraj się wyglądać profesjonalnie i schludnie, nie zapominając przy tym o swojej osobowości. Jak Cię widzą, tak Cię piszą.
- Zabłyśnij na rozmowie kwalifikacyjnej
Przygotuj się dobrze do rozmowy kwalifikacyjnej i nie mówimy tu wyłącznie o podstawowych informacjach. Dowiedz się nie tylko tego, czym zajmuje się dana firma, ale również jaka jest jej historia, jej osiągnięcia i obecne projekty. Po prostu dokładnie odrób pracę domową.
- Pokaż jak odbierasz świat
Nie bój się pokazać swojego punktu widzenia. Warto zaprezentować dodatkowe elementy autoprezentacji niezamieszczone w CV. Twój blog czy tablica na Instagramie może zaimponować Twojemu rozmówcy. Dobrze wykonane wizualizacje zawsze są interesujące, kto wie, może Twoja wyróżni się z tłumu?
- Wyślij podziękowanie
Oldschoolowe podziękowania zawsze są w modzie. Ludzie, jak i cały świat, pędzą w zastraszającym tempie. Mimo że elektroniczne podziękowania za odbytą rozmowę są miłe, nic nie zastąpi ręcznie napisanej notki. Pamiętaj, żeby podziękowania wysłać jeszcze tego samego dnia.
Branża odzieżowa jest wypełniona przeróżnymi możliwościami rozwoju i ścieżkami kariery, co pozwala na wykonywanie różnych zadań. Kariera w przemyśle modowym pozwala wykorzystać swoją kreatywność i wyrazić wachlarz emocji. Jeśli jesteś pewien, że właśnie tego chcesz, nie bój się i spróbuj swoich sił, a być może otworzy się przed Tobą nowy świat i nowe możliwości.
Czytaj również: #CareerMonday – „Nie wysyłajcie CV hurtowo” Rozmawiamy z Mariuszem Przybylskim
OFERTY PRACY:
- Specjalista e-commerce O BAG
- Kierownik sklepu TATUUM: Łódź, Poznań, Warszawa, Bydgoszcz
- Grafik- 4F Koszalin
- Manager Regionu NYX Warszawa
- Visual Merchandiser L’oreal Warszawa
Więcej ofert znajdziesz w sekcji Ofert Pracy.