Już w październiku 2024 oferta drogerii Rossann zostanie wzbogacona o kosmetyki Avon. Ma to być kolejny krok w realizacji strategii wielokanałowej. Czy to koniec z konsultantkami Avon i formą sprzedaży bezpośredniej, z której zasłynęła marka?
Avon trafi do drogerii Rossmann
Avon, obecny na polskim rynku od 33 lat, stara się dostosować się do zmieniających się preferencji klientów. Tym samym zapowiada rewolucję w modelu sprzedaży. Firma, znana przede wszystkim ze sprzedaży bezpośredniej, już wkrótce rozpocznie dystrybucję swoich produktów w drogeriach stacjonarnych. Nie chodzi tu jednak o sklepy pod szyldem Avon, a o najpopularniejszą sieć drogeryjną w Polsce. Od października 2024 produkty Avon trafią na półki drogerii Rossmann.
Avon sukcesywnie rozwija swoją strategię omichannel, konsekwentnie rozszerzając kanały sprzedaży. Od kilku lat w sieci lat funkcjonuje sklep internetowy marki. Od zeszłego roku produkty Avon są dostępne w oficjalnej strefie marki na Allegro, a od tego roku na empik.pl.
Pojawienie się w Rossmannie, może okazać się rewolucyjnym krokiem dla marki. Jak poinformowano, „w sklepach Rossmann dostępne będzie wyselekcjonowane portfolio najpopularniejszych produktów Avon”. Celem marki jest dotarcie do konsumentów, którzy wcześniej nie mieli styczności z jej produktami. Produkty AVON trafią do 500 drogerii Rossmann na terenie całej Polski.
Przeczytaj również: Jakub Żurowski, dyrektor fabryki Avon „Sztuczna inteligencja w przemyśle to przede wszystkim szybka analiza nieskończonej ilości danych”
Konsultantki Avon stracą pracę?
Po 30 latach tradycyjnej sprzedaży przez konsultantki, zapowiadane zmiany stawiają pod znakiem zapytania dotychczasową formę sprzedaży bezpośredniej. Czy zwiastuje to koniec pracy dla konsultantek? Jak podkreśla firma, konsultantki wciąż pozostają kluczowym elementem biznesu.
„W nowoczesnym direct sellingu idziemy z duchem czasu i chcemy odpowiedzieć na potrzeby współczesnego rynku beauty, dlatego rozwijamy nowe kanały sprzedaży, dzięki którym możemy zaoferować nasze uwielbiane kosmetyki tam, gdzie konsumenci są i tam, gdzie chcą je kupić: w internecie, przez konsultantkę, czy w ulubionej drogerii. Nadal pozostajemy jedną z największych firm sprzedaży bezpośredniej w Polsce i na świecie. Podstawą naszego biznesu jest sprzedaż przez konsultantki i tak pozostanie, bo to one są sercem naszej firmy. Nowe kanały dystrybucji to dla nas okazja do dotarcia do szerszego grona klientów, zwiększenia rozpoznawalności marki oraz rozwoju działalności, na czym skorzystają wszyscy – zarówno nasi klienci, jak i konsultantki” – mówi Anneli Loorits, General Manager w Avon Cosmetics Polska.
Nowe możliwości dla konsultantek
Wraz z nadchodzącymi zmianami, zyskają one możliwość prowadzenia własnych sklepów franczyzowych. Firma oferuje dwa modele: mniejsze wyspy z niższym progiem wejścia oraz pełnowymiarowe sklepy. Dzięki temu konsultantki mogą rozwinąć swoją działalność i zdobyć nowych klientów.
– W Avon od zawsze wspieraliśmy rozwój przedsiębiorczości i teraz chcemy, aby nasze konsultantki i liderzy rozwijali swoje biznesy i docierali do nowych klientów. Dlatego od października daliśmy im możliwość otwarcia własnego sklepu lub punktu Avon na zasadach franczyzy. Oferta jest dostępna nie tylko dla konsultantek, ale dla każdego, kto chciałby mieć własny biznes beauty – mówi Anneli Loorits, general manager w Avon Cosmetics Polska.
Czy wejście do drogerii stacjonarnych nie będzie jednak zagrożeniem dla sprzedaży bezpośrednio do klienta? Jak wskazuje marka, obecność produktów Avon w sklepach pozytywnie wypływa na wyniki sprzedaży konsultantek.
Avon na całym świecie otwiera nowe kanały sprzedaży – w Turcji i we Włoszech funkcjonuje już kilkadziesiąt sklepów stacjonarnych, a w Wielkiej Brytanii firma jest obecna w sklepie internetowym Amazon oraz w drogeriach Superdrug.
„Nasze dane pokazują, że konsultantki, działające w pobliżu sklepów w Wielkiej Brytanii, często odnotowują wzrost liczby klientów i sprzedaży. Obecność w sklepach pozwala konsumentom przekonać się o wysokiej jakości naszych kosmetyków i się w nich zakochać. Dzięki temu wracają oni do konsultantek, bo mają one dostęp do pełnego portfolio produktów, pomogą profesjonalnie doradzić i dają klientom coś, czego nie można kupić za żadne pieniądze – relacje” – dodaje Loorits.
AVON w Rossmann
W drogeriach Rossmann klienci znajdą starannie wyselekcjonowane hity Avon z kategorii pielęgnacji twarzy, makijażu i perfum. Klienci będą mogli m.in. wypróbować serum Anew z Protinolem™, szminkę Hydramatic i kultowe kredki do oczu Glimmerstick. W Rossmannie dostępne będą również kultowe zapachy jak jak Far Away, Attraction czy Little Black Dress. Pełne portfolio produktów Avon będzie dostępne u konsultantek lub na avon.pl.
Avon – co to za marka?
Avon obecny jest w Polsce od 1992 roku i zbudował sieć 175 tysięcy konsultantek. Jak przekonuje, co ósma Polka miała styczność z marką jako klientka lub konsultantka. Historia firmy sięga XIX wieku, kiedy to założyciel Avon, David H.McConnell, wprowadził innowacyjny model sprzedaży bezpośredniej, angażując kobiety do promocji kosmetyków wśród znajomych.
Avon to międzynarodowa marka kosmetyczna, oferująca szeroki wybór produktów kosmetycznych. Firma wspiera niezależne konsultantki, które sprzedają kosmetyki Avon za pośrednictwem swoich sieci. Avon jest częścią międzynarodowej grupy kosmetycznej Natura &Co. i angażuje się w działania społeczne, wspierając między innymi walkę z rakiem piersi i przemocą wobec kobiet.
Zdjęcie główne: PAP
Przeczytaj również: Avon złożył wniosek o upadłość. W tle miliardowe długi i skandal