Marka Answear.LAB konsekwentnie wspiera kobiety na wszystkich 11 rynkach, na których działa. W Polsce przekazuje właśnie 20 tys. zł Fundacji Feminoteka, która od lat pomaga kobietom doświadczającym przemocy. Z pewnością nie jest to ostatnie słowo marki w kwestii praw kobiet.
Dyskusja na temat praw kobiet trwa, a marka Answear.LAB od początku swojego istnienia stoi po ich stronie. Przypomina o tym każdą kolekcją, która kwestionuje status quo i zasady panujące w świecie mody. W tym roku jest to limitowana kolekcja BE SHERO, oficjalnie zainaugurowana podczas Co Jest Grane Festival & Women’s Voices Kolektyw (16 i 17 czerwca w Warszawie), którego marka była partnerem głównym. Począwszy od t-shirtu z napisem I am a woman. What is your superpower? i wielu innych propozycji stylizacji, każda kobieta, znajdzie w tej kolekcji inspirację do tego by powiedzieć coś ważnego.
– Moda od zawsze potrafi mówić ważne rzeczy. A my uważamy, że nasze ubrania mogą być także transparentem zmian społecznych – w myśl zasady „wear your values”. Dlatego stworzyłyśmy kolekcję, która celebruje kobiecość. W tych ubraniach możemy zamanifestować swoje wartości i siostrzeństwo
– wskazuje Agnieszka Pruchnik, brand dyrektorka Answear.LAB.
Answear wspiera Feminotekę
Ale to nie koniec. Chcąc zaprotestować dobitniej przeciwko przemocy i niesprawiedliwości, której doświadczają kobiety, marka Answear.LAB podczas festiwalu zorganizowała charytatywną akcję “Nie mamy zgody na przemoc”. Deklarację podchwyciły setki uczestniczek i uczestników festiwalu. Zachęceni przez markę do symbolicznego protestu wobec przemocy, zaklejali ścianę z hasłem, słowami takimi jak: “miłość”, “szacunek”, “wsparcie”, “czułość” i wieloma innymi pozytywnymi słowami. W efekcie napis “Nie mamy zgody na przemoc” zmieniło się w hasło “Mamy moc”. Co ważne, w społecznej akcji chodziło także o realne wsparcie. Dlatego marka Answear.LAB przekaże 20 tys. zł Fundacji Feminoteka:
– Darowizna zasili Fundusz Przeciwprzemocowy Feminoteki**. Środki z Funduszu pozwalają szybko, bez wniosków, formalności, pomagać kobietom które doświadczyły przemocy seksualnej. Skutki fizyczne, psychiczne i strach sprawiają, że dla wielu kobiet niemożliwe staje się chodzenie do pracy, dbanie o stabilność finansową. Dzięki środkom z Funduszu możemy opłacić rachunki, wizyty lekarskie, terapię, leki, zorganizować przeprowadzkę w bezpieczne miejsce. Jesteśmy otwarte na różne potrzeby kobiet. Wsparcie pozwala pokrzywdzonym rozpocząć proces zdrowienia, nie martwiąc się o podstawowe sprawy.
– mówi Jolanta Gawęda, wiceprezeska Feminoteki.
Answear.LAB pomaga realizować sprawy ważne dla kobiet we współpracy z lokalnymi fundacjami na wszystkich 11 rynkach, na których działa. W 2022 r. łącznie przekazała im 145 300 pln*. Dochód ze sprzedaży ubiegłorocznej kolekcji Answear.LAB Girl Power trafił do założonej przez Martynę Wojciechowską fundacji UNAWEZA. Organizacja ta dodaje skrzydeł kobietom z całego świata, a dzieje się tak poprzez wyrównywanie szans społecznych, ekonomicznych i prawnych oraz pomoc kobietom w trudnej sytuacji życiowej i materialnej.
Zdjęcie główne: mat. prasowy
Przeczytaj również: Answear.Lab stworzył limitowaną kolekcję BE SHERO – sprawdź jakie wartości niesie ze sobą festiwalowa kolekcja