REKLAMA
Answear.lab to autorska marka własna Answear.com stworzona przez kobiety dla kobiet. O jej działaniach prospołecznych, przyszłości oraz kreatywnym spojrzeniu na modę rozmawialiśmy z Agnieszką Pruchnik, brand directorką Answear.LAB, oraz Sylwią Jaskulską, główną projektantką Answear.LAB.

Agnieszka Pruchnik i Sylwia Jaskulska z Answear.lab „Nasz wyróżnik to nie tylko inspirujące kolekcje limitowane, ale przede wszystkim inicjatywy prospołeczne mające na celu wsparcie kobiet” [wywiad]

REKLAMA
REKLAMA

Answear.lab to autorska marka własna Answear.com stworzona przez kobiety dla kobiet. Poprzez cykliczne, tematyczne kolekcje kapsułowe odważnie i głośno mówi o kobietach we współczesnym świecie. Marka jest sumą potencjałów: lokalnych fabryk, niewielkich wytwórni i niezależnych projektantów, z którymi wspólnie kreuje oryginalne, limitowane propozycje. O jej działaniach prospołecznych, przyszłości oraz kreatywnym spojrzeniu na modę rozmawialiśmy z Agnieszką Pruchnik, brand directorką Answear.LAB, oraz Sylwią Jaskulską, główną projektantką Answear.LAB.

Agnieszka Pruchnik, brand directorka Answear.LAB

Answear.LAB – wyjątkowy projekt 

Paweł Makosz, FashionBiznes.pl: Co Twoim zdaniem wyróżnia Answear.LAB spośród innych marek kierujących swoje oferty do podobnej kategorii konsumenta?

Agnieszka Pruchnik, brand directorka Answear.LAB: Nasz wyróżnik to nie tylko inspirujące kolekcje limitowane, ale przede wszystkim inicjatywy prospołeczne mające na celu wsparcie kobiet. Głośno i otwarcie mówimy o problemach kobiet we współczesnym świecie, nie uciekamy od kontrowersji. Produktowo stawiamy na różnorodność, w naszej ofercie klientki znajdą klasyczne, kobiece, a zarazem odważne kroje. Kierujemy naszą ofertę nie tylko do pewnych siebie kobiet, patrzymy szerzej – jako marka chcemy wspierać kobiety i pomagać w budowaniu pewności siebie i osiąganiu ważnych dla nich celów, również poprzez ubiór.

W DNA marki znajdują się wspieranie lokalnych fabryk, niewielkich wytwórni i niezależnych projektantów. Co chcielibyście przekazać takimi działaniami?

Agnieszka Pruchnik, brand directorka Answear.LAB: Wspieramy lokalną polską produkcję, nie zamykamy się na zagraniczne współprace. Naszym celem jest dostarczanie jak najlepszych, różnorodnych produktów, stawiamy na jakość, oryginalność. Chcemy być swego rodzaju ‘platformą’ skupiającą wyjątkowe produkty na każdą okazję.

Warto wspomnieć o naszych kolaboracjach, angażujemy artystów do wspólnych projektów specjalnych, między innymi w tym roku przy projekcie NO SHAME do współpracy zaprosiliśmy Carolinę Altavillę argentyńską ilustratorkę, z którą stworzyliśmy serię limitowanych T-shirtów.

Od początku istnienia Answear.LAB wspiera kobiety, angażując się w ich realne potrzeby. Czy możesz przybliżyć nam projekt “Sisterhood” oraz opowiedzieć o współpracy marki z fundacją Feminoteka?

Agnieszka Pruchnik, brand directorka Answear.LAB: Cóż to był za projekt! Limitowana kolekcja Sisterhood połączyła świat mody, muzyki i sztuki, celebrując kobiecą przyjaźń i solidarność na wielu płaszczyznach. Poprzez takie inicjatywy chcemy pokazać jak ważne jest wzajemne wsparcie kobiet. Do projektu zaprosiliśmy utalentowane polskie artystki Annę Glik i Natalię Przybysz. Anna Glik specjalnie dla Answear Lab stworzyła cykl 6cyfrowych kolaży wraz ze sloganami wyrażającymi siłę siostrzeństwa. Natalia Przybysz stworzyła utwór ‘Siostrzeństwo’, który zawędrował na szczyty odsłuchań Spotify. ‘Siostrzeństwo’ w wykonaniu Natalii Przybysz to przepiękny manifest, opowiadający o mocy kobiecego wsparcia.

Poza Sisterhood, w tym roku w ramach projektu BE SHERO stajemy wspólnie z Feminoteką w obronie kobiet doświadczających przemocy. Podczas Co Jest Grane Festival & Women’s Voices Kolektyw zorganizowaliśmy akcję charytatywną „Nie mamy zgody na przemoc”. Akcja stała się protestem przeciwko niesprawiedliwości i przemocy wobec kobiet, uczestnicy festiwalu mieli możliwość symbolicznie zakleić pozytywnymi hasłami napis NIE MA ZGODY NA PRZEMOC, w efekcie powstało hasło MAMY MOC. Akcji charytatywnej towarzyszyło również materialne wsparcie, w ramach inicjatywy marka Answear.LAB przekazała 20tys pln na dalsze działania Fundacji Feminoteka.

Po raz trzeci w listopadzie zorganizowaliśmy akcję IAMFEMINIST. Tym razem zaktywizowaliśmy na rzecz feministycznych wartości oraz równości, nie tylko polski internet, ale i ulice. Zorganizowaliśmy akcję, poprzez którą chcieliśmy się rozprawić ze stereotypami o feminizmie. Bycie feministką czy feministą nie wyklucza tego, w co wierzymy i jak żyjemy. Dlatego 7 listopada, w Światowy Dzień Feminizmu, marka Answear.LAB zorganizowała happening. W centrum Warszawy pojawiły się osoby w różnym wieku, różnej płci. Kobiety i mężczyźni trzymali w rękach transparenty. Widniały na nich hasła: „I’m a feminist i chcę mieć dzieci”, „I’m a feminist i jestem patriotką”, „I’m a feminist i jestem wierząca”, „I’m a feminist i kocham mężczyzn”, „I’m a feminist i jestem babcią”, „I’m a feminist i dbam o środowisko”. Uważamy, potrzebujemy jak najwięcej takich komunikatów w przestrzeni publicznej. Nasza akcja prowadzona w Warszawie spotkała się z wieloma gestami wsparcia mieszkańców stolicy.

Czy w planach macie już kolejne prospołeczne inicjatywy?

Agnieszka Pruchnik, brand directorka Answear.LAB: Oczywiście, w październiku wystartowaliśmy z projektem NO SHAME. Wspólnie z polskimi mediami mówimy STOP zawstydzaniu kobiet oraz inicjujemy długofalową akcję społeczną #NoShameCoalition. Sprzeciwiamy się zjawisku women shamingu oraz wzywamy do działań na rzecz zaprzestania zawstydzania kobiet.

Answear.LAB – przyszłość

Czym jest dla Ciebie moda?

Agnieszka Pruchnik, brand directorka Answear.LAB: Dla mnie moda to przede wszystkim pasja i sposób na wyrażenie siebie. To również praca, uważam, że mam duże szczęście mogąc pracować i rozwijać się w branży która jest jednocześnie moją pasją – myślę że to znacząco napędza mnie w działaniu oraz powoduje bardzo duże zaangażowanie.

Funkcje brand managerki w Answear.LAB pełnisz od pięciu miesięcy. Co przekonało Cię do podjęcia pracy na tym stanowisku?

Agnieszka Pruchnik, brand directorka Answear.LAB: Rozwój osobisty, nowe wyzwania, bardzo duży potencjał marki. Lubię budować i tworzyć nowe rzeczy, stawiać i realizować cele. W pracy na co dzień potrzebuje mieć styczność z obszarem analityczno – kreatywnym. LAB w pełni mi to dostarcza.

Z pewnością posiadasz wizję, szczegółowy plan rozwoju marki. Na jakie zmiany powinni przygotować się klienci Answear.LAB?

Agnieszka Pruchnik, brand directorka Answear.LAB: Jestem zwolenniczką analizy, lubię wiedzieć co czego wynika, co nie działa i dlaczego nie działa. Tylko przy pełnej świadomości i znajomości procesów jesteśmy w stanie realnie proponować nowe lepsze rozwiązania. Wymaga to jednak determinacji, czasu i konsekwencji w działaniu. Przyszły rok w Answear.LAB to oczywiście w dalszym ciągu projekty, inicjatywy na rzecz kobiet. Produktowo chcemy podtrzymywać kierunek różnorodności, przy jednoczesnym utrzymywaniu i pozycjonowaniu charakterystycznych key items dla marki. Będzie o nas głośno.

Sylwia Jaskulska, główna projektantka Answear.LAB

Kreatywne spojrzenie

Czy przy tworzeniu kolekcji myślicie o podstawowej koncepcji marki? Przygotowując projekty staracie się zadbać, by końcowy efekt podkreślał siłę kobiet?

Sylwia Jaskulska, główna projektantka Answear.LAB: Powiem więcej my tę koncepcję czujemy i żyjemy nią, ponieważ tworzenie kolekcji to nic innego jak wczuwanie się w potrzeby klientki, wyobrażanie sobie emocji jakie mają wywołać nasze ubrania. Każda kobieta inaczej podkreśli ubraniem swoje mocne strony, ale jedno jest pewne zobaczymy tę siłę w jej mowie ciała i oczach.

Od niedawna związana jesteś z Answear.LAB – jakie zadania zostały przed Tobą postawione na początku współpracy z marką?

Sylwia Jaskulska, główna projektantka Answear.LAB: Powierzone mi zostały najbardziej kreatywne działania w dwóch obszarach: produktowym i wizerunkowym. Dokładniej mówiąc wskazuję kierunek kolorystyczny i asortymentowy dla każdej odsłony oraz projektuję kluczowe sylwetki. Następnie przygotowuję koncept kampanii wizerunkowej i czuwam nad jego realizacją. Wspólnym celem obydwu działań jest ewaluacja produktu i marki.

Z jakimi wyzwaniami wiąże się projektowanie kolekcji dla marki masowej?

Sylwia Jaskulska, główna projektantka Answear.LAB: Marka Answear.LAB posiada bardzo szeroką grupę dotarcia pod względem socjograficznym, grupa nie jest jednorodna co powoduje podstawowe wyzwanie, aby trafić ze stylistyką, kolorystyką i wzornictwem, a jednocześnie pozostać spójnym w ofercie i komunikacji. Mimo tak szerokiej grupy dotarcia marka oferuje wyszukane wzornictwo i limitowane kolekcje co się przekłada na większą częstotliwość wprowadzania nowości, a co za tym idzie zdecydowanie jest wyzwaniem. Cieszę się, że tu trafiłam, ponieważ posiadam umiejętność łączenia pozornie skrajnych biegunów i znajdowania wspólnych punktów i… muszę przyznać, że mnie to mocno ekscytuje!

Do kogo marka Answear.LAB dociera dzisiaj, a do kogo chcielibyście, by dotarła przy okazji kolejnych kolekcji?

Sylwia Jaskulska, główna projektantka Answear.LAB: Marka AnswearLab jest już rozpoznawana jako marka dla kobiet niezależnych i silnych, które walczą o swoje prawa, dla kobiet wyrażających pewność siebie poprzez ubiór. Nadal chcemy taką marką być, manifestując wartości jak siostrzeństwo i sprawczość. Jednocześnie pragniemy docierać do kobiet, które potrzebują wsparcia w budowaniu własnego stylu i pokazywać im jak ten cel osiągnąć. Mamy ambicję zgromadzenia społeczności kobiet, która będzie się wzajemnie inspirować.

kolekcja Answear.LAB

Materiał sponsorowany

Zdjęcie główne: mat. prasowy

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES