Answear.com kontynuuje rozwój w dwucyfrowym tempie, wciąż plasując się wśród liderów rozwoju europejskiego sektora e-commerce. W 2023 roku spółka zanotowała 29 proc. wzrost, osiągając sprzedaż rzędu 1,3 mld złotych.
Answear.com, jedna z wiodących platform modowych na polskim rynku e-commerce, podsumowała wyniki za ostatni kwartał 2023. W tym okresie sprzedaż online wzrosła o ponad 18 proc. rdr. i osiągnęła wartość 442,3 mln zł. Z kolei na przestrzeni całego roku spółka zanotowała sprzedaż wysokości 1,3 mld zł, co oznacza wzrost o ponad 29 proc. rdr.
Answear.com: podsumowanie 2023 roku
Trudny rok 2023 r. zamykamy, według wstępnych danych, solidnym wzrostem sprzedaży online o ponad 29 proc. rdr. Mimo trudnej sytuacji makroekonomicznej i geopolitycznej w ostatnich miesiącach nadal rośniemy w dwucyfrowym tempie i pozostajemy jednym z najszybciej rosnących fashion e- commerce w Europie. Dodatkowo liczymy, że nowy rok powinien przynieść poprawę nastrojów w gospodarce, co powinno pozytywnie wpłynąć na nasz biznes – komentuje Krzysztof Bajołek, Prezes Zarządu Answear.com.
Najnowsze wyniki Answear.com wskazują, że spółka jest odporna na trudne otoczenie i zmienne warunki rynkowe. Ostatnie miesiące stały pod znakiem słabnącego popytu konsumenckiego i niskich wskaźników sprzedaży detalicznej. Firma mierzyła się również z blokadą przewoźników na granicy polsko-ukraińskiej, która wpłynęła na opóźnienia w dostawach i spowodowała spadek popytu na dotychczas bardzo dobrze performującym rynku ukraińskim. Pomimo trudności, w IV kwartale 2023 Answear.com zanotował najwyższe kwartalne przychody ze sprzedaży w historii.
– W ostatnim kwartale 2023 r. mieliśmy do czynienia z serią negatywnych zdarzeń, które bezpośrednio wpłynęły na nasz biznes. Do słabego popytu konsumenckiego, niskiej sprzedaży detalicznej oraz blokady na granicy polsko-ukraińskiej musimy dodać aprecjację polskiego złotego względem euro oraz pozostałych walut w regionie CEE. Jest to istotne, gdyż około 80 proc. naszej sprzedaży realizujemy poza Polską i tym samym uzyskujemy przychody w innej walucie – dodaje Jacek Dziaduś, Wiceprezes Zarządu ds. finansowych Answear.com.
Przeczytaj również: W grudniu obroty akcjami na warszawskiej giełdzie wzrosły o blisko 40 proc. rdr
Answear.com skupia się na sektorze luxury-streetwear
Na koniec 2023 roku Answear.com kontynuował rozwój marki PRM, uruchamiając sprzedaż na kolejnych rynkach. Działania te miały znaczenie dla kolejnych wzrostów sprzedaży w segmencie luxury-streetwear. Nowy brand PRM kontrybuował do wzrostu osiągniętego w przychodach ze sprzedaży w IV kw. 2023 r. poprawą ich dynamiki o 6,4 pp., natomiast sprzedaż on-line marki PRM wzrosła względem III kw. 2023 r. o 84,7% kdk. i to pomimo dopiero rozpoczętych prac nad poprawą oferty tej marki, których wyniki powinny być widoczne od 2024 r. – czytamy w oficjalnym komunikacie Spółki.
Zdjęcie główne: mat. prasowe
Przeczytaj również: Na mapie Warszawy pojawi się kolejny prestiżowy hotel