noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Leki odchudzające Ozempic i Wegovy mają drastyczny wpływ na przemysł mody.

Ameryka masowo chudnie. Branża mody w opałach

REKLAMA
noSlotData

Kwestie sylwetki i wagi od zawsze są palącym tematem w świecie mody, który bezpośrednio uderza w konsumentów, sprzedawców i producentów odzieży. Nowe badanie firmy Impact Analitycs wskazuje na nowy problem, który może mieć poważne konsekwencje dla branży mody. Jest nim wpływ leków odchudzających, takich jak Ozempic i Wegovy.

Przeczytaj również: Protesty wstrzymują produkcję największych marek

Tempo wzrostu popularności leków na otyłość jest bezprecedensowe. Rynek środków odchudzających do 2023 roku może osiągnąć wartość 100 miliardów dolarów – wynika z analiz podanych przez Reuters Health. Rewolucją dla osób mierzących się z odchudzaniem okazały się leki na cukrzyce, Ozempic i Wegovy. 

Raport Trillian Health wskazuje, że w latach 2020-2022 sprzedaż tabletek wspomagających walkę z otyłością wzrosła o 300 proc. O ich zaletach i nieporządanych konsekwencjach dla zdrowia mówi się wiele. Popularność środków odchudzających osiągnęła jednak taką skalę, że jej skutki zaczęła odczuwać już nawet amerykańska gospodarka. Są tacy, którzy zyskują wyjątkowo – mowa tu przede wszystkim o branży fitness, gdzie największymi beneficjentami okazują się producenci sprzętów do ćwiczeń w domu. Wygranymi mogą tytułować się również producenci odzieży fitness. 

Jednak nie wszyscy z branży mody odczują pozytywne skutki tych rewolucji, a najnowszy raport firmy Impact Analitycs rzuca nowe światło na sprawę. Autorzy badania zwrócili uwagę, że dyskusje na temat tych leków koncentrowały się na ich rewolucyjnym potencjale w zakresie utraty wagi i poprawy zdrowia, ale nikt nie odważył się rozważyć poważnych konsekwencji, jakie mogą one mieć dla optymalizacji produkcji w przemyśle odzieżowym.

Przeczytaj także: Ewa Minge projektuje wnętrza

Czy leki odchudzające pogrążą sprzedawców odzieży?

Autorzy raportu stwierdzili, że leki GLP-1 „mogą zakłócić konwencjonalne normy w branży modowej, dlatego sprzedawcy detaliczni muszą natychmiast zwrócić uwagę na tę zmianę paradygmatu”.

Tabele rozmiarów są unikalne dla każdego rodzaju produktu oraz wpływają na to, które rozmiary powinny znajdować się w asortymencie. Ma to jednocześnie znaczenie dla ilości sztuk zamawianych rozmiarów, czy materiałów wykorzystywanych do produkcji. Fakt, że Ameryka mierzy się z masową utratą wagi, nie może być dla branży mody obojętny.

“Co zaskakujące, wielu sprzedawców detalicznych od lat trzyma się swoich przyzwyczajeń, pomimo dowodów sugerujących ich niedokładność” – zauważyli autorzy raportu. “Nasza praca wykazała, że sprzedawca detaliczny z branży odzieżowej, którego roczna sprzedaż wynosi 1 miliard dolarów, ponosi z tego powodu znaczne straty, wynoszące 20 milionów dolarów marży i dodatkowe 20 milionów dolarów utraconej sprzedaży”.

Autorzy raportu stwierdzili, że „konsekwencje mogą być tragiczne”, jeśli sprzedawcy detaliczni i marki nie zoptymalizują swojej produkcji. „Nasza analiza wykazała, że bez odpowiednich zmian w krzywych rozmiarów sprzedawcy detaliczni ryzykują utratę całej marży zysku, a ponad 10 procent ich zapasów odzieży pozostanie niesprzedane na koniec roku. Na rynku, na którym najważniejsza jest precyzja i zdolność adaptacji, brak dostosowania się do tak dramatycznej zmiany rozmiarów ciała może oznaczać katastrofę finansową dla sprzedawców odzieży” – podsumowują. 

Zdjęcie główne: Unsplash

Przeczytaj również: Były CEO popularnej marki odzieżowej oskarżony o handel ludźmi

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Tagi
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES