Alberta Ferretti, po 43 latach spędzonych na stanowisku dyrektor kreatywnej we własnej marce, ogłosiła odejście. Nie oznacza to jednak jej całkowitego rozstania z brandem. Jego założycielka wciąż będzie z nim związana jako wiceprezeska spółki Aeffe.
Przeczytaj również: Dyrektor kreatywny LPP ogłasza odejście. Założył własną działalność
Alberta Ferretti odchodzi z Alberty Ferretti? Projektantka rezygnuje z kluczowego stanowiska
W 1976 roku Alberta Ferretti, wraz ze swoim bratem Massimo Ferrettim, postanowiła założyć spółkę Aeffe. Od początku działalności koncentrującą się na produkcji oraz dystrybucji odzieży. Przez lata zyskiwała ona renomę oraz pozyskiwała kolejne marki. Jej współtwórczyni szczególnie bliski stał się brand Alberta Ferretti, w którym od 43 latach pełni funkcję dyrektor kreatywnej. Jak podano, teraz przyszedł czas na zmiany.
– Uważam, że na tym etapie mojej kariery jest to właściwy i świadomy wybór. Chcę utorować drogę do nowego kreatywnego rozdziału dla marki, którą założyłam i która nadal będzie nosić moje nazwisko – skomentowała Ferretti. W komunikacie opublikowanym przez spółkę czytamy, że władze marki nie będą spieszyły się z ogłoszeniem jej następcy. Pewne jest natomiast, że decyzja ta zostanie podjęta nie później niż w okresie najbliższych kilku miesięcy.
Decyzja podjęta przez Albertę Ferretti nie oznacza jej całkowitego rozstania z marką. Wciąż będzie ona miała realny wpływ na funkcjonowanie brandu. Pozostanie ona bowiem wiceprezeską spółki Aeffe, w skład której wchodzą Alberta Ferretti, Philosophy di Lorenzo Serafini, Moschino i Pollini.
Przeczytaj również: Nike ogłasza nazwisko nowego CEO. Zaczynał jako stażysta, po latach awansował na stanowisko dyrektora generalnego
Historia ikonicznej projektantki. Kreatywna dusza Aeffe
Początki Alberty Ferretti sięgają 1968 roku, kiedy to ikoniczna projektantka otworzyła pierwszy butik. Z autorską kolekcją zadebiutowała w 1973 roku, a już w 1981 roku zaprezentowała swoją twórczość na wybiegach w Mediolanie. Kolejne lata okazały się dla niej okresem niezwykle wzmożonego rozwoju oraz biznesowego rozkwitu. W 1989 roku uruchomiła ona brand Ferretti Jeans Philosophy, który 5 lat później został przemianowany na Philosophy di Alberta Ferretti. Po 1994 roku Ferretti zdecydowała się na ekspansję rynków zagranicznych. Założyła Aeffe USA. Spółkę, która zajęła się produkcją oraz dystrybucją odzieży marek Moschino, Rifat Ozbek, Jean Paul Gaultier i Narcisco Rodriguez w Stanach Zjednoczonych.
Popularna artystka od najmłodszych lat wyróżnia się niebywałym talentem. Potrafi w umiejętny sposób łączyć wrażliwą, kreatywną stronę swojej duszy z odpowiedzialnym i skutecznym spojrzeniem na analizowane rynki. Zapewne to ta rzadka cecha pomogła jej osiągnąć ogromny sukces, jakim z pewnością jest ciągłe współtworzenie notowanej na giełdzie spółki Aeffe.
Zdjęcie główne: mat. prasowy